Sökning: "sång i skolan i skolan"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden sång i skolan i skolan.
1. ATT SJUNGA : En kvalitativ studie av högstadieelevers upplevelse av sång
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningenSammanfattning : Att sjunga anser många elever vara något roligt man gör på fritiden, men när det kommer till att sjunga i klassrummet så upplever många elever en stor prestationsångest vilket leder till att många elever inte sjunger på musiklektionerna eller åtminstone inte på ett seriöst sätt. Det finns flera orsaker som har lett till att eleverna upplever dessa känslor i sångsammanhang. LÄS MER
2. Real-time visual feedback of emotional expression in singing
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The thesis project concerns the development and evaluation of a real-time music visualization system aimed at creating a multi-modal perceptual experience of music emotions. The purpose of the project is to provide singers with real-time visual feedback on their singing, to enhance their expression of emotions in the music. LÄS MER
3. Musiklärares syn på motivation : En kvalitativ studie om hur musiklärare på gymnasiets estetiskaprogram resonerar kring motivation.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/MusikhögskolanSammanfattning : Motivation är något som ständigt förändras och den kan under tidens gång både öka ochminska. Motivation är något de allra flesta stöter på under livet i många olika former. Jag harbland annat sett dess betydelse i skolan och för den undervisning som bedrivs. LÄS MER
4. Model-based synthesis of singing
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The legacy KTH Music and Singing Synthesis Equipment (MUSSE) system, developed decades ago, is no longer compatible with contemporary computer systems. Nonetheless, the fundamental synthesis model at its core, known as the source-filter model, continues to be a valuable technology in the research field of voice synthesis. LÄS MER
5. Musik och språkutveckling : En intervjustudie om musiklärares uppfattningar av hur musik kan användas som redskap för att utveckla det svenska språket hos barn och unga i grundskolan.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka musiklärares uppfattningar av hur musik kan användas som ett redskap för att utveckla det svenska språket hos barn och unga i grundskolan, samt vilka samverkande faktorer de uppfattar finns mellan språket och musiken. Intresset är att belysa musikens möjliga användningsområden utöver ordinarie musikundervisning och att diskutera musikämnets förutsättningar i skolan. LÄS MER