Sökning: "södertörns högskola tv sociala medier"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden södertörns högskola tv sociala medier.
1. Youtube, Marknadsföringens Dröm : en studie om hur generation z söker information på YouTube
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In today's society, social media has become increasingly important for marketing practitioners and how companies communicate their messages and communicate with consumers. This has led to traditional marketing tools like TV and radio being replaced with new methods like influencer marketing. LÄS MER
2. Marknadsföring med branschen som insats : En studie om svenska spelbolags marknadsföring - ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : I följande uppsats undersöks den svenska spelbolagsmarknaden och dess marknadsföring. Tyngdpunkten ligger på att undersöka hur konsumenternas attityd till de svenska spelbolagens marknadsföring ser ut och vad som ligger till grund för denna attityd. I uppsatsen används tre olika metoder för att ge en så tydlig bild av ämnet som möjligt. LÄS MER
3. Dalkurd : Ett fotbollslag mellan det lokala och transnationella
Magister-uppsats, Södertörns högskola/SociologiSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how the football team Dalkurd act locally and transnationally through their identifications, relationships and activities with other actors with whom the footballsteam interacts. The study has also focused on the tensions that arise between the local Dalkurd and transnational Dalkurd. LÄS MER
4. #Metoo-rörelsen och TV4Nyheterna : En kvantitativ innehållsanalys av TV4Nyheternas rapportering kring #Metoo-rörelsen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : Under hösten 2017 präglades den nationella och internationella nyhetsrapporteringen till stor del av #Metoo-rörelsen. En rörelse vars mål är att bekämpa det sexuella våld som kvinnor varit offer för. LÄS MER
5. Konsumenters syn på trovärdighet och användbarhet av reklam på sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Social media is a phenomenon that has expanded fast during the recent years and has become a part of people’s everyday lives. Social media has developed to not only deal with updating others about what is happening and uploading pictures. Today social media plays a big part in marketing. LÄS MER