Sökning: "södertörns högskola tv sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden södertörns högskola tv sociala medier.

  1. 1. Youtube, Marknadsföringens Dröm : en studie om hur generation z söker information på YouTube

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Marcio Arango Torres; Tim Erlandsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In today's society, social media has become increasingly important for marketing practitioners and how companies communicate their messages and communicate with consumers. This has led to traditional marketing tools like TV and radio being replaced with new methods like influencer marketing. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring med branschen som insats : En studie om svenska spelbolags marknadsföring - ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Klas Helin; Helmer Hernegran; [2019]
    Nyckelord :marketing; betting; casino; gambling; differentiation; consumer perspective; marknadsföring; betting; casino; spelande; differentiering; konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : I följande uppsats undersöks den svenska spelbolagsmarknaden och dess marknadsföring. Tyngdpunkten ligger på att undersöka hur konsumenternas attityd till de svenska spelbolagens marknadsföring ser ut och vad som ligger till grund för denna attityd. I uppsatsen används tre olika metoder för att ge en så tydlig bild av ämnet som möjligt. LÄS MER

  3. 3. Dalkurd : Ett fotbollslag mellan det lokala och transnationella

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Zekeriya Celik; [2019]
    Nyckelord :Dalkurd; transnational; local identity; diasporic football team; Kurdish identity; Dalkurd; transnationell; lokal identitet; diasporisk fotbollslag; kurdisk identitet;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how the football team Dalkurd act locally and transnationally through their identifications, relationships and activities with other actors with whom the footballsteam interacts. The study has also focused on the tensions that arise between the local Dalkurd and transnational Dalkurd. LÄS MER

  4. 4. #Metoo-rörelsen och TV4Nyheterna : En kvantitativ innehållsanalys av TV4Nyheternas rapportering kring #Metoo-rörelsen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Elin Jonsson; Cathrin Book; [2017]
    Nyckelord :#Metoo; sexuella övergrepp; sexuellt våld; jämställdhet; kvinnorörelse; sociala medier; TV4Nyheterna och Twitter;

    Sammanfattning : Under hösten 2017 präglades den nationella och internationella nyhetsrapporteringen till stor del av #Metoo-rörelsen. En rörelse vars mål är att bekämpa det sexuella våld som kvinnor varit offer för. LÄS MER

  5. 5. Konsumenters syn på trovärdighet och användbarhet av reklam på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Johanna Fesahaye; Emma Holmlund; [2017]
    Nyckelord :​Advertising on social media; Credibility; Usability; User Generated Content; Electronic-Word-of-Mouth; Influencer; Reklam på sociala medier; trovärdighet; användbarhet; User Generated Content; Electronic-Word-of-Mouth; Influencer;

    Sammanfattning : Social media is a phenomenon that has expanded fast during the recent years and has become a part of people’s everyday lives. Social media has developed to not only deal with updating others about what is happening and uploading pictures. Today social media plays a big part in marketing. LÄS MER