Sökning: "sammanhållning i klassen"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden sammanhållning i klassen.
1. Sociala medier : En kvalitativ studie kring unga studenters användning av sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Användningen av sociala medier har ökat och är en självklar del av livet för många. Syftet med studien var att undersöka hur högskolestudenter påverkas av sociala medier och hur de använder sociala medier för att skapa social sammanhållning i klassen och i privatlivet. LÄS MER
2. Kulturstråk Nissan : En kvalitativ studie om inklusion och deltagande genom en kreativ utveckling av ett offentligt rum i staden Halmstad
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Städer är en plats där många individer lever tillsammans och det urbana offentliga rummet utgör en viktig plats där en rad olika utmaningar så som segregation påverkar hur individer möts. Halmstad kommun har tagit fasta på en kreativ och kulturell gestaltning när de ska förnya stadens kärna, Nissan. LÄS MER
3. Det var kul att se klassen samarbeta : En kvalitativ fokusgruppstudie om högstadieelevers upplevelser av ett hälsoprojekt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbets- och folkhälsovetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka högstadieelevers upplevelser av ett hälsoprojekt. En högstadieklass i Uppsala län har under våren deltagit i ett pilotprojekt i syfte att utveckla metoder för fortsatta hälsofrämjande projekt samt på sikt förbättra ungdomarnas hälsa gällande ökad fysisk aktivitet, bättre kost- och sömnvanor samt en bättre sammanhållning i klassen. LÄS MER
4. Eleven i den lilla och stora klassen : En kvalitativ studie av elever och lärares upplevelser
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilken betydelse klasstorlek har för elever och lärare utifrån deras egna upplevelser mot bakgrund av faktorer som trivsel, miljö, gruppdynamik, stress, lärande samt prestation och motivation. Våra frågor var således: Hur upplever elever och lärare att det är att befinna sig i en liten respektive stor klass? Vilka för- och nackdelar upplever elever och lärare i den befintliga klassen? och Finns det något samband mellan klasstorlek och elever och lärares upplevelser? Som metod användes en kvalitativ metod i form av intervjuer då vår önskan var att komma informanterna på djupet genom att ta del av deras upplevelser, erfarenheter och sociala värld. LÄS MER
5. Språkstörning, kommunikation och lärande. En fallstudie av en elev med språkstörning i två skilda lärandemiljöer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : SammanfattningPetrovic, Lidija (2013). Språkstörning, kommunikation och lärande. En fallstudie av en elev med språkstörning i två skilda lärandemiljöer. Language impairment, communication and learning. LÄS MER