Sökning: "sas intern"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden sas intern.

  1. 1. The digesta passage rate among dairy cows with different abilities to consume large quantities of roughage : its impact on the milk production, and the reliability of the chemical fibre marker

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Nutrition and Management

    Författare :Maria Elisabeth Eklund; [2020]
    Nyckelord :chemical markers; chromium; chromium mordanted fibre; cobalt; concen-trate level; EDTA; iNDF; mean re-tention time; ethylenediaminetetraacetic acid; forage consumption; indigestible neutral detergent fibre; liquid digesta phase; MRT; rumen evacuation; sol;

    Sammanfattning : The objectives of the present master thesis were to investigate the passage rate among lactating Holstein and Swedish red dairy cows to investigate the hypotheses of: 1) The cows’ individual total mean retention time (TMRT) has a negative relationship to the cows’ individual forage intake capacity. 2) A reduced TMRT contributes to a reduced feed efficiency, but a higher milk yield. LÄS MER

  2. 2. Social ångest på sociala medier : Svensk översättning och psykometrisk utvärdering av Social Anxiety Scale for Social Media Users

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Olivia Jönsson Erliksson; [2019]
    Nyckelord :social anxiety; social media use; social networking sites; scale validation; passive social media use; social media; social ångest; sociala medier; användning av sociala medier; sociala nätverk; validering;

    Sammanfattning : Social ångest på sociala medier är ett relativt outforskat område där fortsatt forskning underlättas av psykometriskt tillfredsställande självskattningsskalor. Följande studie syftade till att översätta Social Anxiety Scale for Social Media Users (SAS-SMU) och psykometriskt utvärdera den avseende dess latenta dimensioner, interna konsistens samt konvergerande respektive divergerande validitet i ett svenskt urval. LÄS MER

  3. 3. Revision av företag som outsourcar ekonomifunktionen : -Så tänker revisorn

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carin Forsström; Karen Fuentes; [2009]
    Nyckelord :Revision; outsourcing; servicebyrå; redovisningsbyrå; redovisningskonsult; intern kontroll; RS 402; SAS 70; ISAE 3402; Finance and Accounting Outsourcing; FAO;

    Sammanfattning : Det finns idag en stark trend bland företag att outsourca hela eller delar av sin ekonomi-funktion, det vill säga att anlita en extern redovisningsbyrå. Sveriges Redovisningskonsulters Förbund, SRF, har idag 4 500 auktoriserade redovisningskonsulter som medlemmar. Dessa anlitas av mer än 200 000 företag. LÄS MER

  4. 4. Yes I Can!? En fallstudie om intern marknadsföring på Radisson SAS i Malmö.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andreas Nordbeck; Ebba Järrud; Anna Bjurström; [2009]
    Nyckelord :intern marknadsföring; intern kommunikation; mellanchef; organisationsidentifikation; karismatiskt ledarskap; servicekultur; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I en konkurrensutsatt och ekonomiskt pressad bransch gäller det att ha ett starkt varumärke. I servicebranschen spelar den kundnära personalen en särskilt viktig roll för gästens upplevelse av företaget, och de flesta företag jobbar på något sätt med att försöka få personalen att ”leva varumärket”. LÄS MER

  5. 5. Alla minns en bra historia - En studie om användandet av corporate storytelling internt

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Ann Svensson; Maria Andersson; [2009]
    Nyckelord :Corporate storytelling; Intern marknadsföring; kommunikationsverktyg; företagskultur;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en deskriptiv fallstudie av tre företag få ökad förståelse för hur kommunikations- och marknadsföringsverktyget storytelling används i svenska företag. Syftet är även att identifiera vilka effekter verktyget kan ge och studera hur storytelling kan påverka företagskulturen. LÄS MER