Sökning: "sas marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden sas marknadsföring.

  1. 1. Hur upplever svenska millennials syftesdriven marknadsföring annorlunda, när det kommer från lokala kontra globala varumärken?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Särnell; Pontus Carlén; Åsa Sturesson; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Syfterdriven marknadsföring; Syfterdriven kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Kurs: ​FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Pontus Carlén, Åsa Sturesson, Anton Särnell Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Syftesdriven marknadsföring, Anknytning, Komparativ fördel, Varumärkeskapital, Misslyckande, Statistiskt signifikant Syfte: Syftet med denna studie var att utvärdera om unga svenska konsumenter skulle uppfatta lokala varumärken i ett annat ljus jämfört med globala varumärken när de utövade syftesdriven marknadsföring. Metod: Genom att använda definitionerna av Alden et al (2013) representerade SAS det lokala varumärket medan Gillette representerade det globala varumärket. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhet inom svensk luftfart : En studie av hur ämnet hanteras i flygbolags kommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Anna Ålander; [2018]
    Nyckelord :Aviation; marketing; press relases; communication; sustainability; Sweden; Scandinavia; Norwegian; SAS; BRA; tourism; travels; transportartion; Kommunikation; marknadsföring; hållbarhet; flyg; Sverige; Skandinavien; BRA; SAS; Norwegian; hållbar turism; resande; transport; pressmeddelanden;

    Sammanfattning : I denna uppsats har jag fokuserat på frågan om hur flygbolag på den skandinaviska marknaden verkar se på och hantera ämnet hållbarhet utifrån deras marknadsföringsmässiga kommunikation mot svenska folket och svensk media. Valda utifrån deras representativa ställning granskades SAS, Norwegians och BRAs pressmeddelanden och hemsidor på två olika sätt för att kunna avgöra deras syn och hantering av hållbarhetsaspekten för deras bransch. LÄS MER

  3. 3. Inkrementell responsanalys av Scandnavian Airlines medlemmar : Vilka kunder ska väljas vid riktad marknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Statistik och maskininlärning

    Författare :Erika Anderskär; Frida Thomasson; [2017]
    Nyckelord :uplift models; incremental response analysis; net lift models; lasso regression; logistic regression; inkrementell responsanalys; lassoregression; logistisk regression;

    Sammanfattning : Scandinavian Airlines has a large database containing their Eurobonus members. In order to analyze which customers they should target with direct marketing, such as emails, uplift models have been used. LÄS MER

  4. 4. Lojalitetsprogram inom flygbranschen - Hur SAS skapar värde med EuroBonus

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pernilla Johansson; Sophia Andersson; Maida Bejtula; [2014]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; värdeskapande; VRIO; EuroBonus; SAS; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitetsprogram i flygbranschen - Hur SAS skapar värde med EuroBonus Seminariedatum: 4/6 2014 Ämne/kurs: FEKH19, Examensarbete i Strategic Management på kandidatnivå, 15hp Författare: Sophia Andersson, Maida Bejtula och Pernilla Johansson Handledare: Merle Jacob Fem nyckelord: Lojalitetsprogram, värdeskapande, VRIO, EuroBonus, SAS Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur företag använder lojalitetsprogram för att skapa värde som inte går att mäta i siffror. Metod: Med en fallstudie genomförd med abduktiv ansats och kvalitativ metod användes intervjuer för att samla in empiri. LÄS MER

  5. 5. Social Media and Complaints Handling

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Margarit Karapetyan; [2013]
    Nyckelord :complaints handling; social media;

    Sammanfattning : AbstractTitleComplaints Handling and Social MediaPurposeThe purpose of the project is to describe how companies conduct complaints handling in socialmedia and how they listen, talk and energize with the help of social media in terms of complaintshandling.Research QuestionsHow do companies perform complaints handling in social media? How do companies listen, talkand energize in social media in terms of complaints handling?Theory and ConceptsComplaints handling; encouraging customers to voice a complaint; the role of front-lineemployees in complaints handling; the role of compensation in complaints handling; socialmedia and relationship marketing; listening in social media; talking in social media; energizingon social mediaMethodologyThe study is descriptive with deductive approach. LÄS MER