Sökning: "sas uppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden sas uppsats.

  1. 1. Pilotstrejken : En kvalitativ textanalys av SAS kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Tova Skeholt Röhne; [2020]
    Nyckelord :SAS; Crisis communication; image repair theory; SFL; SAS; Kriskommunikation; imagereperation; SFG;

    Sammanfattning : Denna studie är en kvalitativ textanalys av SAS kriskommunikation under pilotstrejken 2019. Materialet för studien är fyra pressmeddelanden som SAS publicerar på sin hemsida angående pilotstrejken. LÄS MER

  2. 2. Considerations for a Service that enables Sharing Ride Experiences to and from the Airport

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Laura Becedas Segerström; [2019]
    Nyckelord :Sharing economy; Shared mobility; Transportation; Research through Design; ;

    Sammanfattning : Although shared mobility services provide benefits such as minimizing congestion as well as pollution and costs of transportation, barriers such as trust and convenience are blocking these services from reaching a broader audience. In this paper, considerations for a new service that aims to bring together familiar strangers to share rides to and from the airport is presented using a Research through Design approach. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhet inom svensk luftfart : En studie av hur ämnet hanteras i flygbolags kommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Anna Ålander; [2018]
    Nyckelord :Aviation; marketing; press relases; communication; sustainability; Sweden; Scandinavia; Norwegian; SAS; BRA; tourism; travels; transportartion; Kommunikation; marknadsföring; hållbarhet; flyg; Sverige; Skandinavien; BRA; SAS; Norwegian; hållbar turism; resande; transport; pressmeddelanden;

    Sammanfattning : I denna uppsats har jag fokuserat på frågan om hur flygbolag på den skandinaviska marknaden verkar se på och hantera ämnet hållbarhet utifrån deras marknadsföringsmässiga kommunikation mot svenska folket och svensk media. Valda utifrån deras representativa ställning granskades SAS, Norwegians och BRAs pressmeddelanden och hemsidor på två olika sätt för att kunna avgöra deras syn och hantering av hållbarhetsaspekten för deras bransch. LÄS MER

  4. 4. Snälla gilla oss : En kvantitativ studie om samband mellan företags kommunikation på Facebook och deras förtroende hos allmänheten

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Pontus Ström; Sanna Olsson; [2018]
    Nyckelord :trust; communication; familiarity; social media; Facebook; förtroende; kommunikation; förtrogenhet; sociala medier; Facebook;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka företags kommunikation på Facebook och deras förtroende hos allmänheten, och hur detta påverkar spridning och engagemang på Facebook (i form av gillamarkeringar, delningar och kommentarer). Den ska också undersöka om det finns skillnader i publiceringshastighet hos olika företag, och om detta har någon betydelse för allmänhetens förtroende. LÄS MER

  5. 5. Statistical Machine Learning from Classification Perspective: : Prediction of Household Ties for Economical Decision Making

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Kristoffer Brodin; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In modern society, many companies have large data records over their individual customers, containing information about attributes, such as name, gender, marital status, address, etc. These attributes can be used to link costumers together, depending on whether they share some sort of relationship with each other or not. LÄS MER