Sökning: "scandic organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden scandic organisation.

  1. 1. Ingen fara på taket! Eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Daniel Carleson; Vilmer Liljenberg; [2022]
    Nyckelord :crisis communication; trust; situational crisis communication theory; framing; discourse of renewal; listed company; CEO letter; annual report; covid-19; pandemic; Scandic Hotels; hotel industry; crisis phases; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to contribute a nuanced picture of the complex phenomenon of crisis communication during covid-19. It is performed by examining CEO letters published by an organization in their annual report during different stages of a crisis. LÄS MER

  2. 2. Att vara en god samhällsmedborgare - en fallstudie om CSR-implementering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Hylerstedt Blom; Johan Kaage; [2017-08-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vi upplever att social oro i samhället och människans negativa miljöpåverkan är några av vår tids största utmaningar. Företag bör således ta sitt ansvar gentemot samhället eftersom det är ohållbart att driva sin verksamhet utan att tänka på konsekvenserna av sitt handlande. LÄS MER

  3. 3. Organisationers påverkan på human resource management : En fallstudie över hotellkedjor i Kalmar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Natalie Delcid; [2017]
    Nyckelord :Human resource management; organisationsstruktur; motivation; gästvänlighet;

    Sammanfattning : Den är studien avser en fallstudie över tre olika hotell i Kalmar. I studien har det undersökts vilka organisatoriska faktorer som påverkar frontlinjepersonalen på ett hotell. Human resource management har varit det största fokuset i studien. LÄS MER

  4. 4. Hotellens gröna överlevnad : Den interna marknadsföringens roll i att trovärdigt förmedla miljöarbete

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Caroline Gustafsson; Hedvig Corell; [2009]
    Nyckelord :green marketing; internal marketing; service management; intern marknadsföring; hotell; grön marknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Background: The hotel market has become undiversified and the competition has increased rapidly. At the same time the environment aspects has been given higher priority and the trend continues to extend. A green marketing strategi has proven profitable if the company achieve a high credibility. LÄS MER

  5. 5. Eco-labels: input or outcome of CSR? : A study made on three companies

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Carolina Jonsson; Madeleine Jakobsson; Martin Johansson; [2008]
    Nyckelord :Eco-labels; Corporate Social Responsibility; CSR; Socially Responsible Business Practises; Sustainability; Environmental Marketing; Green Marketing; Miljömärkningar; Företags Samhällsansvar; CSR; Hållbarhet; Grön Marknadsföring;

    Sammanfattning : Problem: The increased environmental awareness among people as well as businesses has led to the development of new concepts such as sustainable development and environ-mental marketing. One way of practising environmental marketing, which is based on the three principles social responsibility, holism and sustainability, is to use eco-labels on prod-ucts and services. LÄS MER