Sökning: "school improvement"

Visar resultat 1 - 5 av 305 uppsatser innehållade orden school improvement.

  1. 1. Influencing factors on the implementation and integration of strategic improvement systems in multinational corporations: A case study of Volvo Production System in geographically dispersed subsidiaries within Volvo Group Trucks Powertrain

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Emil Rydin; Jessica Millegård; [2018-07-03]
    Nyckelord :Company-specific production systems; XPS; strategic improvement programs; VPS; lean programs; program management;

    Sammanfattning : MSc in International Business and Trade.... LÄS MER

  2. 2. Crowdsourced Freight Delivery The value created via logistics platform

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Yinhe Yang; Qian Yuan; [2018-07-02]
    Nyckelord :sharing economy; crowdsourcing; logistics platform; freight delivery; intermediary;

    Sammanfattning : MSc in Logistics and Transport Management.... LÄS MER

  3. 3. ENERGY ASSESMENT FOR MODULARDETACHED BUILDINGS : Case studies, Sweden and Spain.

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Cira Alba Vázquez; [2018]
    Nyckelord :Energy efficiency; IDA ICE; PV; heating demand; cooling demand; energy consumption;

    Sammanfattning : Energy assessment in buildings is an essential topic in order to achieve the set goals for energy efficiency. This thesis investigated the energy consumption in various scenarios in Husmuttern’s buildings. Different purposes (school and apartment), locations (Spain and Sweden) and materials combinations are modelled and analysed. LÄS MER

  4. 4. Stressprevention & Agil transformation : Prevention av organisatoriska rotorsaker till stress genom införandet av det Agila arbetssättet inom en högteknologisk multinationell svensk koncern

    Magister-uppsats, KTH/Ergonomi

    Författare :Minanda Fritz; [2018]
    Nyckelord :agile methods; ergonomics; organizational development; organisational development; organizational and social work environment; agile; organizational stress; stress prevention; scrum; autonomous groups; democratization; leadership; systematic work environment; systematic psychosocial work environment; efficiency; efficient production processes; stressprevention; Företagshälsovård; KBT; rehabilitering; stressbehandling; stressforskning; ledningsgrupp; IT-konsult; systemutveckling; syfte och värderingar; företagskultur; organisationskultur; primär stressprevention; stressprevention; KANBAN; agil; agilt; agilt arbete; agil transformation; organisationsutveckling; konsultativt ledarskap; LEAN; KAIZEN; effektivitet; agilt ledarskap; coachande ledarskap; hållbart ledarskap; ergonomi; organisatorisk och psykosocial arbetsmiljö; organisatorisk stress; agila arbetsmetoder; skrum; självstyrande grupper; demokratisering; ledarskap; systematiserat psykosocialt arbetsmiljöarbete; effektivitet; effektiva produktionsprocesser; scrum;

    Sammanfattning : Background: The Swedish Royal School of Technology (KTH) was hired to conduct a pilot study project on stress prevention, "Stress Prevention Project" in a Swedish high-tech global manufacturing company with headquarters in Sweden. The aim was to identify the root causes of stress among employees at the organizational level and to offer a way to prevent the root causes. LÄS MER

  5. 5. "Det är normerna vi tampas med!" : Hbtq-certifieringens inverkan på svenskundervisning i mellanstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Pernilla Andersson; [2018]
    Nyckelord :LGBTQ; LGBTQ-certification; gender; norm critical practice; norms; hetero norm; heteronormative; hbtq; genus; RFSL; svenskundervisning; hbtq-certifiering; normer; heteronormativitet; normkritik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskap om svenskundervisning ur ett hbtq-perspektiv i fyra olika grundskolor, varav två är hbtq-certifierade, samt att dessutom närmare undersöka lärares kunskaper om och upplevelse av att arbeta med hbtq-perspektiv i svenskundervisning. Jag har studerat hur lärarna arbetade, vilka som representerades i läromedlen och i klassrumsmiljöerna, hur klassrummen var möblerade samt hur eleverna var grupperade. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet school improvement.

Din email-adress: