Sökning: "sedentary"
Visar resultat 1 - 5 av 366 uppsatser innehållade ordet sedentary.
1. Arbetet bakom meningsfulls idrott och hälsa lektioner : En kvalitativ studie om lärares arbete för att skapa en känsla av sammanhang hos elver i ämnet idrott och hälsa
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Abstract Aim and research questions The purpose of the study is to investigate how teachers in the subject of physical education and health work to create a learning environment where students feel well and have a sense of coherence. - How do teachers in physical education and health promote a sense of coherence among students? - How do teachers incorporate the concepts of manageability, meaningfulness, and comprehensibility in their teaching? Method The analysis is based on five semi-structured interviews, employed thematic analysis to identify patterns and relationships related to the purpose and research questions. LÄS MER
2. Utvärdering av implementering : Fysisk aktivitet under arbetstid
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för fysioterapiSammanfattning : Introduktion: Långvarigt stillasittande och repetitivt arbete har visat på negativa kroppsliga effekter som till exempel muskuloskeletala besvär och ökad risk för hjärt-kärlsjukdomar. Som motvikt finns evidens för att variation under arbetsdagen i form av korta, aktiva pauser ger positiva effekter där så lite som två minuter styrketräning per dag räcker. LÄS MER
3. Idrottslärares förståelse för hälsa : En kvalitativ intervjustudie om hur lärare uppfattar hälsa
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : The purpose of the study is to contribute to knowledge about physical education teachers' understanding of health and how the view of health can be related to theories about health. The theories used in the study are the salutogenic and pathogenic perspective and KASAM. Four physical education teachers participated in a qualitative interview study. LÄS MER
4. Super Exergame : 2D platformer exergame using webcam ML-skeletal tracking and Godot
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This thesis presents the development and evaluation of an exergame platformer. Designed in the ecosystem of Liopep with the goal of aiding sedentary workers in their office environment. The game was developed using Godot over a period of around 5 months. Results show a clear correlation between higher scores and increased exertion. LÄS MER
5. Interrupting prolonged sitting behavior with gamification: Mobile adaptation of the break reminder desktop app Liopep
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The present work aims at guiding the design transition of the break reminder desktop application Liopep to a mobile platform. The goal is to improve and adapt the gamified intervention to address sedentary behavior at an organizational level. LÄS MER