Sökning: "segmentering kläder"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden segmentering kläder.

  1. 1. Tillväxt på en hållbar marknad : En fallstudie om tillväxt och konsumtion inom secondhand

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linn Arvidsson; Filip Karlsson; Jonas Olsson; [2023]
    Nyckelord :Business Models; Secondhand; Sustainable Consumption; Overconsumption; Financial Growth; Affärsmodeller; Secondhand; Hållbar Konsumtion; Överkonsumtion; Finansiell Tillväxt;

    Sammanfattning : Secondhand är en växande marknad i dagens samhälle och utmanar de traditionella företagen i detaljhandeln gällande hur kläder tillverkas och säljs. Med hållbarhet i åtanke väljer allt fler att konsumera begagnade kläder för att reducera sin klimatpåverkan. Detta till trots är överkonsumtion fortsatt ett problem. LÄS MER

  2. 2. Semantic Image Segmentation on Clothing Imagery with Deep Neural Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Helena Alinder; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Semantic Image Segmentation is a field within machine learning and computer vision, where the goal is to link each pixel in an image with a label. A successful segmentation will label all pixels that belong to an object with the correct label, and this prediction can be measured with a score known as mean Intersection over Union (mIoU). LÄS MER

  3. 3. Differentierad returhantering där kunden registrerar returen online - En metod för att utveckla arbetet med returer för e-handlare i klädbranschen?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Joelsson; Linnéa Ragnell; [2018-06-26]
    Nyckelord :Differentierad returhantering; returer; e-handel; klädbranschen; onlineregistrering; segmentering; customer journey; returvolym; gatekeeping; avoidance; omvänd logistik;

    Sammanfattning : E-handel av kläder fortsätter att öka och följaktligen ökar andelen konsumentreturer. Det väckte intresset av att undersöka hur arbetet med returer för e-handlare i klädbranschen kan förändras. LÄS MER

  4. 4. Kanalval i modebranschen : Konsumenters tillvägagångssätt vid val av handelskanal - online eller offline.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anja Omrec; Mathilda Marie Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Consumer; online; offline; retail; consumer behaviour; channel choice; Konsumenter; e-handel; fysisk butik; detaljhandel; konsumentbeteende; kanalval;

    Sammanfattning : Modebranschen har under de senaste åren genomgått en dramatisk förändring där e-handeln tar över allt mer och mer. Framtidsprognosen för fysiska butiker ser relativt dyster ut och inom en snar framtid förväntas dessa inte finnas kvar. LÄS MER

  5. 5. Affärsutvecklingsprojekt för XLNT

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELLINOR HALLMAN; DANIELLA FRISCHER; [2013]
    Nyckelord :Segmentering; positionering; differentiering; affärsutveckling och plus-size;

    Sammanfattning : Antalet kraftiga människor ökar i Sverige enligt Statistiska Centralbyrån. Behovet av kläder i större storlekar har därmed blivit mer utbrett. KappAhl har sedan 1997 haft en kollektion vid namn XLNT som vänder sig till detta marknadssegment. XLNT är idag ett relativt känt och inarbetat varumärke som har vuxit stadigt. LÄS MER