Sökning: "segmenteringsprocess"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet segmenteringsprocess.

  1. 1. Analys och förslag till förbättringar av Lärarförbundets målgruppsanpassade kommunikation : En fallstudie av Lärarförbundets kommunikation till medlemsgruppen skolledare

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Fredrik Holmberg Sörbacken; [2018]
    Nyckelord :Ideella organisationer; Implementering; Infrastruktur; Kommunikation; Knowledge Management; Målgrupper; Segmentering; Segmenteringsprocess;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of my study is to contribute to more knowledge about barriers to effective segmentation and how to diagnose and treat these barriers. I have done a case study of Lärarförbundets communication to one of their target groups, headmasters. To obtain a broad understanding I have interviewed both employees and members. LÄS MER

  2. 2. Vilka är egentligen våra kunder? : En kvalitativ studie om segmentering i B2B företag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Eliot Prvulovic; Emelie Karlsson; [2017]
    Nyckelord :B2B- segmentation; B2B- marketing; industrial market segmentation; segmentation process; segmentation variables; B2B-segmentering; B2B-marknadsföring; Industriell marknadssegmentering; segmenteringsprocess; segmenteringsvariabler;

    Sammanfattning : Rapportens namn: Vilka är egentligen våra kunder?- en kvalitativ studie om segmentering i B2B företag Frågeställning: Hur utarbetas och genomförs segmentering av företag verksamma på B2B marknaden? Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur företag utarbetar och genomför segmentering på B2B marknaden. Vidare undersöka vilka faktorer som är viktiga att ta i beaktning för företag vid utförandet av segmentering på B2B marknaden. LÄS MER

  3. 3. Segmenteringsprocessen på industriella marknader

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Susanna Fagerlund; Henrik Lindau; Johan Odenhag; [2003]
    Nyckelord :Industriell segmentering; Dynamik; Tetra Recart; Segmenteringsvariabler; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att utveckla ett angreppssätt för att bättre förstå segmenteringen på industriella marknader. Vidare ämnar vi öka förståelsen för de problem och möjligheter som uppstår vid en segmentering på industriella marknader med dynamisk karaktär Metod: Vi har genomfört en fallstudie med kvalitativa samtalsintervjuer. LÄS MER