Sökning: "sekularistisk diskurs"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden sekularistisk diskurs.
1. Icke-konfessionalitet i religionskunskaps-undervisningen : En fallstudie om gymnasielärares hantering av en svår balansgång
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/ReligionsvetenskapSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how four teachers in Religious Education (RE) in up-per secondary school in Sweden interpret, experience and practice non-confessional teaching in RE. Four teachers were interviewed and the data was categorized through idea analysis. LÄS MER
2. Att tala om religion i skolan. : – Hur religionslärare förhåller sig till en sekularistisk diskurs och metoder för att främja personliga samtal om religion i klassrummet.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : Religious education teachers in modern secular countries like Sweden are faced with many challenges. For example: how do the teachers encourage students to talk about religion when religion is largely understood as a private matter? Kittelmann Flensner found in her 2015 study that Swedish schools operate under what she calls a secularist discourse. LÄS MER
3. Religionsdiskursernas spridning : En studie om hur tidskriften Religion & Livsfrågor bidrar till att bekräfta och problematisera diskurser i religionskunskapsundervisningen
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, ÄmnesforskningSammanfattning : The purpose of this study is to determine to which extent discourses identified within Swedish religious education also exists within the journal Religion & Livsfrågor [eng: Religion & Life Questions]. To what extent does the journal confirm their existence, are they problematized, and is there any way to avoid them? Previous research include mainly doctoral theses about discourses within the religious education in Sweden, as well as some research regarding the formation of the academic discipline didactics of religion. LÄS MER
4. En observationsstudie av momentet religion och vetenskap i religionskunskap 1 på gymnasiet
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : I denna studie undersöks hur undervisningen om religion och vetenskap i religionskunskap 1 på gymnasiet kan vara konstruerad i klassrumspraktiken, det vill säga vad som presenteras angående förhållandet mellan religion och vetenskap, samt vad som sker i interaktionen mellan läraren och eleverna. Studien bygger på observationer av en klass och deras lärare under momentet religion och vetenskap. LÄS MER