Sökning: "server säkerhet"
Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden server säkerhet.
1. SYN-FLOOD DOS-ATTACKER I SDN
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : I Software defined networking (SDN) separeras kontrollplanet och dataplanet. Separationenintroducerar säkerhetsrisker, vilket öppnar dörren för olika attacktyper. Denial-of-Service (DoS) är enattacktyp som används för att belasta nätverksresurser, genom att skicka en stor mängd trafik tillnätverket. LÄS MER
2. Security evaluation of the Matrix Server-Server API
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis presents a comprehensive security analysis of the Server-Server API of the Matrix protocol, providing a detailed examination of its vulnerabilities and contributing a significant body of knowledge to the cybersecurity field. The research focused exclusively on the Server-Server API of the Matrix protocol. LÄS MER
3. Are Children Safe with Smart Watches? : Security Analysis and Ethical Hacking on Children’s Smart Watches
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : There are more and more parents that are considering to purchase smart watches for their kids. The children’s smart watches on the market are usually equipped with many practical functions like the GPS positioning, the camera and the messaging. LÄS MER
4. Third-party risks in industrial control systems: : A case study in the wind power sector
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This report investigates third-party risk for SCADA systems, using Swedish wind power as an empirical case study. Supervisory, Control, and Data Acquisition (SCADA) systems are used in the wind power industry to monitor and control the operational process. The paper also proposed potential strategies for reducing third-party risks and exposures. LÄS MER
5. Vanliga problem och lösningar för onlinespel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna litteraturanalys går igenom åtgärderna för de problem som förekommer vid skapandet av online pvp-spel. Några av de vanliga problem som kan stötas på innefattar fördröjning, paketförlust, fusk, skalbarhet, synkronisering, uppdateringsfrekvens och säkerhet. LÄS MER