Sökning: "service detaljhandeln"

Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden service detaljhandeln.

  1. 1. Emotionellt arbete som komplement till chefsrollen. : En vinjettstudie om butikschefer inom detaljhandeln och deras föreställningar om arbetsrelaterade scenarion.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Lina Petö-Jonasson; Awa Sarr; [2023]
    Nyckelord :Leadership; Emotional labour; Retail; Ledarskap; Emotionellt arbete; Detaljhandel;

    Sammanfattning : Vår studie undersöker butikschefer inom servicebranschen föreställningar om det emotionella arbete som de kan möta i sina dagliga arbetsuppgifter, samt om hur rollen kan påverkas utefter deras arbetsmiljö. Detta är en kvalitativ studie där vi har valt att använda oss av intervjuer utifrån vinjettmetoden. LÄS MER

  2. 2. Logistics Structures for Global Retail Expansion : A case study of a fast-growing Swedish Fashion Company with International Presence

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alex Kaspo; [2023]
    Nyckelord :Master Thesis; Supply Chain; Strategy; Supplier; Logistics; Retail; Growth; International; Consolidation Hubs; Warehouse;

    Sammanfattning : This qualitative research explores what logistics structures a growing retail company can employ to support its international expansion with a focus on high customer satisfaction levels. It delves into the logistics configurations for reaching efficiency in inbound logistics, especially meeting the complexities of growing volumes and extensive supplier networks. LÄS MER

  3. 3. Mobilen som verktyg under användarens beslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sara Olsson; Agnes Nordström; [2023]
    Nyckelord :Omnichannel; the user s decision-making process; seamless customer journey; Webrooming; Cultural Probes; Omnichannel; användarens beslutsprocess; sömlös kundresa; Webrooming; Cultural Probes;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker användningen av mobiltelefoner som verktyg under användares beslutsprocess i en omnichannel-kundresa med fysisk och virtuell interaktion. Syftet är att identifiera både möjligheter och problem som kan uppstå vid användning av mobilen i en sådan interaktion, med fokus på fenomenet Webrooming. LÄS MER

  4. 4. Turismens bidrag till en levande stadskärna : Branschföreträdares uppfattning kring Örnsköldsviks stadcampings betydelse för detaljhandeln.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Johanna Nordin; [2022]
    Nyckelord :shopping; tourism; consumption; distance decay; Turism; Handel; konsumtion; avståndsförfall; hållbar stadsutveckling;

    Sammanfattning : The aim of this study was to gain a deeper understanding over tourism contribute to a vibrant city. This will be explored based on a campsite located near Örnsköldsvik city center and how it affects the city retail. This campsite is under investigation by the municipality to be relocated, to make room for exclusive and attractive residences. LÄS MER

  5. 5. E-handelns påverkan på arbetssätt : The impact of e-commerce on working methods

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Oskar Samuelsson; Ramy Abdul Amir; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; Digitalisation; Omni-channel and changed working structure.; E-handel; Digitalisering; Omni-kanal och ett förändrat arbetssätt;

    Sammanfattning : A successful company today is focusing on minimizing costs, maximizing customer satisfaction, and increasing productivity. E-commerce is a tool to achieve the requirements that a company needs to reduce costs. LÄS MER