Sökning: "service koncept handel"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden service koncept handel.
1. Det Samtida Planeringsidealet 5-Minutersstaden : Applicerat Inom En Svensk Kommun
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Varje tidsepok har sina ideal för hur städerna ska se ut. I den tid som vi lever i så är fokus på hållbarhet och hur vi kan minska klimatpåverkan, men också livskvaliteten i städerna som har blivit allt mer aktuellt de senaste decennierna (Europeiska Unionen, 1999. 7). LÄS MER
2. E-handelns framtid i Sveriges glesbygder : En kvalitativ undersökning ur ett last mile perspekitv
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Europeiska unionens e-handelsrapport från 2019 beskriver en fortsatt ökning av e-handel, samt att en stor andel av den svenska befolkningen handlar via nätet. E-handel möjliggör gränslös handel mellan berörda verksamheter och konsumenter. LÄS MER
3. A Swedish Perspective on Aggregators and Local Flexibility Markets : Considerations and barriers for aggregators and SthlmFlex together with their potential to manage grid congestions in Stockholm
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : Aggregators targeting smaller customers, and their possibility to alleviate grid congestions through local flexibility markets, is a new concept in Sweden. The study’s purpose consisted of four main objectives. Investigate SthlmFlex and compare it to two other European flexibility markets. LÄS MER
4. Konsumenters krav på ökad tillgänglighet : En kvalitativ studie av småhandlares attityder mot ett omnichannel-koncept
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Title: “Consumers demand for increased availability” Authors: Isabelle Sundquist & Olivia Fritiofsson Level: Bachelor's thesis Program: Enterprising and Business DevelopmentExaminer: Frederic Bill Background: Today the physical retailing is challenged as a result of digitalization and sales through different channels. Customers become increasingly demanding and seek a seamless experience and opportunity to shop whenever and wherever they want. LÄS MER
5. Value Innovation i Modebranschen - Hur skapar man Value Innovation i modebranschen
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Modebranschen är en oförutsägbar och extremt trendkänslig industri där trender har allt kortare livscykel. Snabba förändringar och trender gör industrin väldigt osäker och det skapar svårigheter för modebranschen att förutsäga framtiden och planera i förväg. LÄS MER