Sökning: "service och bemötande restaurang"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden service och bemötande restaurang.
1. Att arbeta med hög servicekvalitet inom säsongsproblematik
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för kvalitetsutvecklingSammanfattning : The research has studied a middle-sized organisation running hospitality services in a Nordic winterseason town. The purpose has been to study how high quality of service can be attained within seasonality problematics. LÄS MER
2. Glutenfria måltider på restauranger och kaféer - En kvalitativ studie om lunchutbud, rutiner och serveringspersonalens bemötande
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Måltider utanför hemmet ökar och att äta på restaurang som ett sällskap är idag en utbredd och vanligt företeelse. Men för personer med sjukdomen celiaki innebär det ofta rädsla och oro för kontaminering vid restaurangbesök och kan påverka livsnjutningen negativt. LÄS MER
3. Det goda mötet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Måltidskunskap är ett relativt nytt och outforskat området. Forskare menar att måltiden är en diffus sak att undersöka och att det krävs mer djupgående forskning kring ämnet. Den nordiska forskning som gjorts delar upp måltiden i fem aspekter. En av dessa aspekter är mötet. LÄS MER
4. Måltidsupplevelsen på restaurangutifrån barns perspektiv : en kvalitativ studie av familjens restaurangbesök
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Barn i åldrarna 4-9 år har tydliga önskemål kring hur de vill att deras restaurangbesök ska se ut. I samarbete med Barnens Bästa Bord har en kvalitativ studie gjorts med fokus på barns önskemål vid restaurangbesök. LÄS MER
5. Inchekning på hotell : Serviceinteraktioner mellan personal och gäst
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan - Grythytte akademiSammanfattning : SammanfattningInledning: Hotellbranschen är en mycket rörlig och händelserik bransch. När en gästanländer till ett hotell är det lobbyn med reception som gästen möter först. Första fysiskakontaken gästen får med hotellpersonalen är i receptionen under incheckning. LÄS MER