Sökning: "serviceorientering"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet serviceorientering.

  1. 1. Emotionell kompetens och svåra besked. : En kvalitativ studie utförd hos Kronofogden.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Leo Nykvist; [2019]
    Nyckelord :Emotionell kompetens; svåra besked; Kronofogden; intelligens;

    Sammanfattning : Sambandet mellan emotionella kompetenser och svåra besked är ett relativit outforskat område, den tidigare forskningen har bedrivits i huvudsak inom vårdvetenskap. I denna studie studeras vilka emotionella kompetenser respondenterna anser sig behöva för att kunna lämna svåra besked och vad ett svårt besked är enligt deras uppfattning. LÄS MER

  2. 2. Insidan speglar utsidan : En studie i hur bussresebranschen kan bli mer service- och kundorienterad

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Viktor Olofsson; Nils Sjöberg; Andreas Svensson; [2017]
    Nyckelord :servicekvalitet; intern marknadsföring; serviceorientering; kundorientering; bussresebranschen;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet med studien är att klargöra och analysera hur bussreseföretag kan blir mer service- och kundorienterade. Med syftet i åtanke formulerades tre forskningsfrågor: 1. Vilka utmärkande framgångsfaktorer finns för att uppnå god servicekvalitet? 2. LÄS MER

  3. 3. ARGOS – En konceptuell säkerhetsmodell för en serviceorienterad affärsmiljö

    Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Mattias Hallin; Mats Johansson; [2005]
    Nyckelord :Informatics; computer and systems science; Informatik; data- och systemvetenskap; Serviceorientering; informationssäkerhet; säkerhetsmodell; affärsmiljö; säkerhetsarkitektur; säkerhet;

    Sammanfattning : Organisationer ställs numera inför ökade krav på förändring och förnyelse i sitt affärsgörande. Det medför samtidigt nya krav på de affärsstödjande IT-system som befinner sig i organisationen vilka måste klara de högre kraven på anpassning i samband med en förändring av organisationen och affärsprocesserna. LÄS MER