Sökning: "short"

Visar resultat 1 - 5 av 10001 uppsatser innehållade ordet short.

  1. 1. ”INGEN VILL JU HA EN SHORT GUY”. En kvalitativ intervjustudie om hur unga män uppfattar och upplever sig påverkas av utseendenormer på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Nilsson; Claudia Saksa; [2024-03-12]
    Nyckelord :Utseendeideal; skönhetsideal; sociala medier; Instagram; unga män; påverkan; hegemonisk maskulinitet;

    Sammanfattning : Throughout history, beauty ideals have existed as a societal construct, but the recent phenomenon lies in the rapid and widespread dissemination of these ideals through social media. Platforms like Instagram encourage user interaction, fostering a specific type of content. LÄS MER

  2. 2. Förändringsvindar: En fallstudie av hur EU:s utsläppshandelssystem formar investeringar hos svenska rederier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Thomasson; Emma Karlsson; Sebastian Kippel; [2024-03-07]
    Nyckelord :EU ETS; maritime industry; carbon neutrality; Fit For 55.;

    Sammanfattning : On January 1st 2024 the maritime industry was introduced to the European Union Emission Trading System (EU ETS). The maritime and its shipping companies are now facing a significant change in the way of operating as there is now a price on something that previously was free of charge. LÄS MER

  3. 3. Does industry survey data improve GDP forecasting?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Andersson; Ludvig Fornstedt; [2024-03-06]
    Nyckelord :Bayesian; BVAR; Forecasting; GDP; survey data;

    Sammanfattning : This study assesses the integration of industry survey data into Bayesian Vector Auto Regressive (BVAR) models for GDP forecasting in Sweden. Analyzing a combination of macro economic indicators, CPI and unemployment rates, with survey data from NIER, it explores the effects of different variable combinations on the forecasting ability of different models. LÄS MER

  4. 4. SAKTA NER ELLER SKROLLA VIDARE? En studie av användarna på TikTok om sin upplevelse av korta medieformat och dess påverkan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Alana Cornéer; [2024-03-04]
    Nyckelord :TikTok; koncentrationsförmåga; uppmärksamhet; korta medieformat;

    Sammanfattning : This study delves into the user experiences and perceptions of short media formats on TikTok and their impact on users' attention spans. Drawing from theoretical frameworks such as attention theory, media ecology, and uses and gratifications theory, the study conducted qualitative interviews with six participants to delve deeper into their experiences. LÄS MER

  5. 5. “Jag skiter i att det är fejk, det är förjävligt ändå”. Unga svenskars uppfattning om eller hur fake news påverkar deras och andras politiska ståndpunkter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lova Jarnerup; Ella Linnér; [2024-03-04]
    Nyckelord :Fake news; politisk tillhörighet; trovärdighet; förtroende; fake news; political stance; credibility; trust;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine if or how politically active Swedish youths, 20-30 years, perceive that fake news affects their and others political positions. Fake news is a phenomenon that has grown remarkably in the last few years. LÄS MER