Sökning: "skadat varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden skadat varumärke.

  1. 1. Att motverka mutbrott : Riskanalys och riskhantering ur ett företags perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Helin; [2021]
    Nyckelord :Mutbrott;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att beskriva rådande rättsläge inom svensk mutbrottslagstiftning, angränsande lagstiftning och vilka sanktionsrisker som föreligger för företag om medarbetare begår mutbrott, samt att utreda vilka åtgärder företag kan vidta för att minska risken för att mutbrott begås. En kombination av rättsdogmatisk metod samt litteraturstudie har tillämpats. LÄS MER

  2. 2. Revisorns och klientens påverkan på revisionskvalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Tobias Eriksson; Ahmad Kullab; [2019]
    Nyckelord :Revisionskvalitet; revisor; manliga revisorer; kvinnliga revisorer; byråtillhörighet; Big N; fortsatt drift-anmärkningar; finansiella variabler; konkurs.;

    Sammanfattning : Ett företags intressenter behöver kunna lägga stor tillit i företagets finansiella rapporter. Därför är det betydelsefullt att det finns en neutral part som revisorer för att säkerställa riktigheten i dessa finansiella rapporter. LÄS MER

  3. 3. Ursäkta röran, vi bygger om ett butikskoncept! : En kvalitativ studie gällande Glitters varumärke och butikskoncept.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Ekman; Lina Krus; [2017]
    Nyckelord :Butikskoncept; varumärkesimage; varumärkesprofil; varumärkeslojalitet; varumärkeskapital; positionering;

    Sammanfattning : Konsumenter tenderar att välja varumärken efter en kombination av personlighet och presentation där butikskoncept är den optimala kanalen för ett företag att sprida detta. Ett koncept utvecklas från ett företags varumärkesprofil och varumärkesimage och det är därför väsentligt att de stämmer överens med varandra, men det krävs även högt varumärkeskapital, varumärkeslojalitet och en tydlig positionering i konsumentens medvetande för att vara ett starkt varumärke. LÄS MER

  4. 4. Going concern or going concerned? : En studie om hur revisorns ålder och auktorisationstid påverkar revisionskvalitet i norra Sverige.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sophie Birgersson; Linn Qvarnlöf; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det finns intresse hos ett bolags alla intressenter att kunna förlita sig på ett bolags finansiella rapporter. Därför blir det viktigt att revisorn, vars uppgift är att kvalitetssäkra det som skrivs i rapporterna, utför sitt arbete på ett så bra sätt att revisionen fyller sin funktion. LÄS MER

  5. 5. Anti-Corruption Regulation in Sweden and Abroad

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Amanda Wassén; [2010]
    Nyckelord :comparative law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The negative effects that corruption has on both individual nations and the global society as a whole are known and well documented. Still, an estimated one trillion US dollars (US $1.000 billion) is paid each year in bribes worldwide and both individuals and organizations testify to engaging in corrupt behavior. LÄS MER