Sökning: "skapa företagsnätverk"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden skapa företagsnätverk.
1. Ekonomistyrning som ett verktyg i omställningen mot cirkulär ekonomi. En fallstudie av två större företag inom tillverkningsindustrin
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Samhället förbrukar mer resurser än vad som är hållbart. Cirkulär ekonomi (CE) ses som en lösning på detta problem genom att resursanvändning frikopplas från ekonomisk tillväxt, och blir då ett medel för att uppnå social, ekonomisk och miljömässig hållbar utveckling. LÄS MER
2. Balansen mellan ideell och kommersiell verksamhet : En studie i hur svenska elitidrottsföreningar hanterar kommersiella och ideella aspekter för att nå framgång i sina verksamheter.
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Den traditionella svenska idrottsmodellen lutar sig tungt åt det ideella engagemanget. Särskilt inom barn och ungdomsidrott, där det vanligen är föräldrar och eldsjälar ser till att idrottsföreningen håller sig flytande. LÄS MER
3. Using machine learning to visualize and analyze attack graphs
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In recent years, the security of many corporate networks have been compromised by hackers who managed to obtain important information by leveraging the vulnerabilities of those networks. Such attacks can have a strong economic impact and affect the image of the entity whose network has been attacked. LÄS MER
4. UTVÄRDERING AV UTVALDA SD-WAN PRODUKTER
M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Denna jämförelsestudie ämnar att undersöka marknadens leverantörer av nätverksutrustning de- finierade som Software Defined Wide Area Networks(SD-WAN). SD-WAN är en innovativ teknik som applicerar virtualisering och Software defined networking koncept i Wide Area Networks (WAN) för att skapa kostnadseffektiva nätverk. LÄS MER
5. Destinationsnätverkets värde : En studie om hur coopetition mellan turismföretag skapar värde längs med Göta Kanal
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Företag idag verkar i en föränderlig omvärld och inom marknadsföringsforskningen blir företagens relationer allt mer centrala för att skapa värde och konkurrensfördelar för dagens företag. Genom att företag både samarbetar och konkurrerar samtidigt, kan en värdefull coopetition-relation uppstå, som kan ses som svaret på hoten från omvärlden. LÄS MER