Sökning: "skapa produkt behov"

Visar resultat 1 - 5 av 188 uppsatser innehållade orden skapa produkt behov.

  1. 1. Model-Based Definition as a Method for Efficient Digital Product Definition : A Study of Feasibility and Implementation Requirements

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Lena Sophie Winkler; [2023]
    Nyckelord :Model-Based Definition; MBD; digital product definition data practices; Product and Manufacturing Information; PMI;

    Sammanfattning : Mechanical engineers have difficulties when attempting to convey three-dimensional product information in a two-dimensional style. Effective collaboration between various users requires capability to deliver standardized data in a digital format. LÄS MER

  2. 2. User-Centered Methods on Established Products : Developing a methodology to align already established products to a user-centered approach

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Carla Roos Morales; [2023]
    Nyckelord :Usability; User Centered Design; Methodology; User Experience Research; Användbarhet; Användarcentrerad Design; Metodik; Undersökning av användarupplevelse;

    Sammanfattning : With the increasing demand for usability, it is crucial for organizations to understand their users’ needs and align their products to a more user-centered approach. However, due to increasing demands for usability, many companies may find it difficult to hire new UX personnel to quickly fix their issues. LÄS MER

  3. 3. Food Order Web Application Using React

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Manaf Dawud Nantor; [2023]
    Nyckelord :JavaScript; React; Human-Computer Interaction; HTML; JavaScript; React; Människan-datorinteraktion; HTML;

    Sammanfattning : Människan-datorinteraktion (HCI) är ett studieområde som fokuserar på design av datorteknik, särskilt interaktionen mellan människor (användarna) och datorer. Detta projekt beskriver utveckling av en webbapplikation (React) för kunder att göra sina onlineköp. LÄS MER

  4. 4. Kundbehov inom Husdjursvårdsmarknaden : En kvantitativ analys av attribut för hundtjänster i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Arvid Andersson; Henrik Blysa; [2023]
    Nyckelord :kundbehov; attribut; kundnöjdhet; Pet-care; service; Kano-modellen;

    Sammanfattning : Följande studie är ett examensarbete utfört av Arvid Andersson och Henrik Blysa vid Luleå Tekniska Universitet, inom programmet Industriell ekonomi, med masterinriktning Industriell marknadsföring. Datum för inlämning var den 22 maj 2023. LÄS MER

  5. 5. Personalisering med virkning : Emotionellt hållbara produkter genom prosumtion ochanvändarcentrerade metoder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Gry Ekberg; [2023]
    Nyckelord :product design; emotional sustainability; personalization; prosumption; user-centred design; crochet; console table; produktdesign; emotionell hållbarhet; personalisering; prosumtion; användarcentrerad design; virkning; avlastningsbord;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur man med virkningen kan göra det möjligt för användaren att agera somprosument, samtidigt som de kan personalisera en produkt som bidrar till emotionell hållbarhet.Anledningen var för att öka det emotionella värdet i produkten vilket leder till en längre livscykel. LÄS MER