Sökning: "skapande av självbild"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden skapande av självbild.
1. Barns självkänsla, självbild och tilltro till den egna förmågan : Förskollärares föreställningar om arbetet med barns självkänsla
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Studiens syfte är att beskriva hur förskollärare erfar sina möjligheter att påverka barns självkänsla. För att bidra med ökad kunskap och förståelse kring arbetet med att stärka barns självkänsla, då det påverkar barns inflytande och delaktighet i sin vardag som är en del av förskolans demokratiuppdrag. LÄS MER
2. Skapa kreativt! - Ett undersökande arbete om förutsättningar för kreativt flöde, om att gå från utförande till skapande musikalskådespelare
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : I mitt självständiga arbete har jag undersökt min egen möjlighet till att vara en skapande konstnär inom fältet musikal, i det här fallet genom textskapande. Min utgångspunkt och drivkraft har varit upplevelsen av mig själv som en ”ickekreativ” konstnär samt vad det gör med mig i min konstnärliga yrkesroll. LÄS MER
3. Alla får vara med! : En studie om hur pedagoger i förskolan stödjer barns kamratrelationer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Det här är en studie om hur pedagoger i förskolan stödjer barns kamratrelationer. Syftet med studien var att undersöka vilka strategier pedagoger använder sig av för att stödja barns kamratrelationer och hur dessa påverkar barnen. Empirin samlades in genom åtta observationstillfällen på fyra olika förskolor. LÄS MER
4. Jag är inte min diagnos, men jag vet vad den innebär. En intervjustudie om skapande av självbild hos personer med intellektuella funktionsnedsättningar i grundsärskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Utan självkänsla inget lärande- en fenomenologisk studie om elevernas uppfattningar om undervisning
Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Beata Izabella Tarczynska (2012). Utan självkänsla inget lärande- en fenomenologisk fallstudie om elevernas upplevelser av undervisning (With no esteem no learning- a fenomenological case studies on students`perceptions of teaching). Pedagogik, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola. LÄS MER