Sökning: "skolutvecklingsprojekt"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade ordet skolutvecklingsprojekt.
1. DIGISKUA : "Vi får lära eleverna att det är OK att misslyckas." En studie om ämneslärares upplevelser av utvecklingsarbete på vetenskaplig grund i särskild undervisningsgrupp.
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Lärares villkor att ingå i skolutvecklingsprojekt är starkt kopplat till samhälls- och policyförändringar på makro- meso- och mikronivå. På mikronivå har ämneslärare i en särskild undervisningsgrupp ingått i ett forskningsutvecklingsarbete inom Språkutvecklande digitaliseringsarbete då det finns ett utvecklingsbehov inom dessa områden. LÄS MER
2. Utvecklingsarbete i praktiken : -en fallstudie om implementeringen av tillgängliga lärmiljöer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Murphy, Maria (2021). Utvecklingsarbete i praktiken -en fallstudie om implementeringen av tillgängliga lärmiljöer. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
3. ”jag kommer göra så gott jag kan – på den här timmen” : En kvalitativ studie av planerings- och utvärderingssamtal kring samarbete mellan lärare i svenska och lärare i modersmål
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Bakgrunden till den här studien har varit ett skolutvecklingsprojekt med syfte att tillsammans med lärare i svenska och lärare i modersmål undersöka vilka erfarenheter ett faktiskt samarbete mellan lärarkategorierna ger upphov till. Pragmatism har som teoretisk ansats influerat projektets utformning. LÄS MER
4. Läslyftet som skolutvecklingsprojekt : gymnasielärare om arbetet med läslyftet
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The National Literacy Project initiated in 2016 by the Swedish government and The Swedish National Agency for Education was a strategy from the Swedish government to improve the results of the Swedish pupils. Sweden had previously been one of the top countries in the OECD test results, but during the last two decades that had changed. LÄS MER
5. Specialläraren som förändringsagent : En aktionsforskningsstudie om utvecklingsarbete kopplat till teorin om praktikarkitekturer och kritisk pragmatism.
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studiens syfte var att beskriva och fördjupa kunskapen om hur speciallärarens roll somskolutvecklare, förändringsagent (Bladini, 1990, s.254), bedrivs och uppfattas av mig somblivande speciallärare. LÄS MER