Sökning: "små svenska modeföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden små svenska modeföretag.
1. SVENSKA MODEFÖRETAGS RESONEMANG GÄLLANDE FÖRSÄLJNINGSKANALER I ETT MULTIKANALSAMHÄLLE
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Många företag på Sveriges modemarknad idag erbjuder en variation av försäljningskanaler. Detta har inneburit att kunder blivit bortskämda med att kunna shoppa var, när och hur de vill, vilket i sin tur lett till att förväntningar på företag blivit högre. LÄS MER
2. Mode & Barn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Det blir allt vanligare idag att de stora modehusen skapar barnkollektioner. Internationellt sätt har nästan varje stor designer redan gett sig in på barnklädesmarknaden. Jag valde dock att inte fokusera på den internationella marknaden utan undersöka hur den såg ut i Sverige med svenska modeföretag som hade olika positioner. LÄS MER
3. Den svenska modeindustrins internationalisering : Fem branschspecifika företag
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den svenska modeindustrin spås en ljus framtid och har trots 2000-talets lågkonjunktur nått nya exportrekord. Den tuffa inhemska konkurrensen har gjort att etablering på utländska marknader blivit avgörande för de svenska modeföretagen. Det finns dock endast begränsad kunskap om internationaliseringsprocessen för denna bransch. LÄS MER
4. Mode & Barn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Det blir allt vanligare idag att de stora modehusen skapar barnkollektioner. Internationellt sätt har nästan varje stor designer redan gett sig in på barnklädesmarknaden. Jag valde dock att inte fokusera på den internationella marknaden utan undersöka hur den såg ut i Sverige med svenska modeföretag som hade olika positioner. LÄS MER
5. Steget från stort småföretag till litet storföretag : Ett inköpsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Den här uppsatsen behandlar ett problem som identifierats bland små till medelstora svenska modeföretag: det stora beroendet av outsourcade produktionsagenter och fullprisproducenter. Syftet med uppsatsen är att identifiera de förutsättningar och hinder dessa modeföretag kan stöta på när de försöker integrera dessa utlagda kompetenser till en intern lösning. LÄS MER