Sökning: "sociala fällor"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden sociala fällor.
1. "Det här med pengar på ett bräde, det vete tusan" : En studie om samhällskunskapslärares upplevelser av 2016 års lärarlönelyft
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Samhällsstudier och didaktikSammanfattning : I februari år 2016 presenterades Lärarlönelyftet av regeringen med syfte att stärka kvaliteten på den svenska skolan genom att belöna “särskilt skickliga lärare”. De lärare som reformen riktats till, utifrån bestämda statliga kriterier, skulle kunna tjäna upp till 3000 kronor mer i månaden än tidigare. LÄS MER
2. Det (eko)logiska valet : En sociologisk studie om relationen mellan handlingar och etiska principer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : This study targets to design the understanding of the relationship between actions and ethical values. An example of this kind of obliquity is illustrated by how environmental issues gets positive response from a majority while a minority have an environmentalfriendly behaviour towards it. LÄS MER
3. Differentieringen av det generella strandskyddet : attitydundersökning i Gagnefs kommun och Bergs kommun
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur Gagnefs kommun och Bergs kommun arbetar med det generella strandskyddet, vilka attityder till detta som finns i kommunerna och hur arbetet påverkar landsbygdsutvecklingen. Särskilt fokus läggs på hanteringen av små sjöar och vattendrag. LÄS MER
4. ”Jag kan ju inte bara gå och lägga mig ner och dö!” : socialt kapital i ett norrländskt landsbygdsområde
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Den här kandidatuppsatsen inom ämnet landsbygdsutveckling syftar till att undersöka drivkrafter och samverkan inom och mellan byarna i ett norrländskt landsbygdsområde, samt att även undersöka den samverkan som finns mellan bygd och kommun. Människor i byarna har med hjälp av samverkan över bygränserna startat ekonomiska föreningar samt utvecklingsbolag som skapar möjlighet för lokalbefolkningen att investera i den lokala utvecklingen. LÄS MER
5. Strategisk marknadsföring i sociala medier : hur ett B2B-företag kan stärka sitt varumärke med hjälp av sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Tekniska högskolanSammanfattning : Sociala medier beskrivs idag som en ny marknadsföringsplattform med en rad olika kommunikationskanaler. Något som är utmärkande för just denna plattform är den makt som ges till konsumenterna i och med att en stor del av kommunikationen numera ligger hos dem. LÄS MER