Sökning: "sociala kommunikationer"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden sociala kommunikationer.

  1. 1. Integration på riktigt : Ett kombinerat arbete om hur stadsplanering kan motverka segregation och sociala klyftor

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Emilia Jurzyk; [2023]
    Nyckelord :Segregation; integration; fysisk planering;

    Sammanfattning : Segregerade och fragmenterade städer är en följd av tidigare planeringsideal, vars konsekvenser växer sig allt större. Problematiken ligger inte bara i geografiska uppdelningar men också i orättvisa uppväxt- och levnadsvillkor som skapar klyftor i samhället. LÄS MER

  2. 2. Är självkörande bussar framtiden? : En studie av självkörande bussars medverkan till hållbar mobilitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Rickard Andersson; Victor Johansson; [2022]
    Nyckelord :Självkörande fordon; mobilitet; hållbar utveckling; självkörande bussar; kollektivtrafik;

    Sammanfattning : Många anser att framtiden för mobilitet är självkörande fordon och det finns många företagsom arbetar med detta. Ett självkörande fordon innebär att fordonet inte kräver en förare ochatt systemet sköter alla aspekter av körningen. LÄS MER

  3. 3. "Thanks for leaving kudos" : digitala strukturers roll i skapandet av sociala praktiker och gemenskap online - en kvalitativ fallstudie av plattformen Archive Of Our Own

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Axel Klasson; Elina Cederfeldt Vahlne; [2020]
    Nyckelord :Gemenskap; Archive Of Our Own; Gemeinschaft; Gesellschaft; digitalisering; Community; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker gemenskapens uttryck och möjligheter i ett allt mer digitaliserat landskap. I takt med att allt fler relationer och kommunikationer förflyttas till den digitala sfären väcks frågor om vilka förutsättningar det sociala sammanhanget har där. LÄS MER

  4. 4. Barns lek, att närvara eller inte närvara, det är frågan : förskollärares berättelser om barns lek

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Elin Wik; Stephanie Giuffrida; [2018]
    Nyckelord :Förskollärarens roll; Barns lek; Lek-aktör; Förskola; Sociokulturellt perspektiv; Skolifiering;

    Sammanfattning : Förskolans arbetssätt där omsorg, fostran och lärande ständigt arbetats i symbios med varandra, har nu utmanats genom att förskolans läroplan reviderades i motivering till att utbildning och utveckling allt mer fått ta plats. Syftet med studien blir därför att få en uppfattning om hur förskollärare ser på sin egen delaktighet och närvaro i barns lek genom personliga intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Bli nådd, bli vald, bli spridd : - En studie om hur majorbolagen i musikbranschen använder sociala medier som en kommunikationskanal mot fansen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mikaela Jansson; Lovisa Sidén; [2015]
    Nyckelord :social media; marketing; relationship; brand building; major companies; the music industry; communication; sociala medier; marknadsföring; relationer; varumärkesbyggande; majorbolag; musikbranschen; kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfråga Syftet med den här uppsatsen är att analysera på vilket sätt majorbolagen marknadsför sina artister på sociala medier och hur kommunikationer ser ut mellan artist och fans. Detta gör vi genom att undersöka vilket medvetet arbete som ligger bakom marknadsföringen, hur detta påverkar relationen mellan artist och fans samt hur detta följs upp. LÄS MER