Sökning: "sociala medier framfart"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden sociala medier framfart.
1. Event och varumärke : En studie om hur varumärket kan stärkas för att locka till sig en större publik och varumärkets betydelse för framgång
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Med socialamediers framfart har event blivit ett av de vanligaste sätten för marknadsförare att nå sin publik. Utvecklingen av direktkontakt mellan kund och företag ökar också möjligheterna inom marknadsföring. LÄS MER
2. Kvinnliga hälsoprofiler på Instagram En kvalitativ innehållsanalys av svenska kvinnliga hälsoinfluensers på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : I samband med de sociala mediernas framfart har nya yrkesmöjligheter växt fram. Ett sådant yrke är att vara en så kallad influenser på sociala medier. En influensers arbetsuppgift är att sprida budskap eller göra reklam till sina många följare. LÄS MER
3. Marknadsmanipulation : Genom samtidens mest använda medel – sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Sammanfattning Marknadsmanipulation genom spridning av information har funnits som brottsbestämmelse i 2 kap. 4 § MmL sedan 2016 och föranleder straffrättslig påföljd för uppsåtliga brott av normalgraden eller grovt brott. LÄS MER
4. Influencers i marknadsföring : En kvantitativ studie om influencers påverkan på konsumenters köpintention
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Sociala medier har idag en enorm påverkan på konsumenter på grund av digitaliseringens framfart. En bidragande kraft till konsumtion via sociala medier är fenomenet influencers. LÄS MER
5. Estrid : en feministisk rakhyvel?
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Feministisk inriktad reklam är ett fenomen som har blivit allt mer utbrett de senaste åren i samband med sociala mediers framfart. Numera är det snarare regel än undantag att företag ska kommunicera budskap som kan anses feministiska. LÄS MER