Sökning: "sociala preferenser"
Visar resultat 1 - 5 av 152 uppsatser innehållade orden sociala preferenser.
1. Arbetsmiljöpreferenser bland IT-anställda och deras upplevelse av en god företagskultur
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sedan Covid-19 utbrottet har distansarbetsmöjligheter fått en ökad popularitet. Denna förändring har skapat ett ökat behov av forskning inom detta område. LÄS MER
2. Hur kan kontor bli hem? - Konvertering av kontorslokaler till bostäder ur ett fastighetsägarperspektiv
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : The Swedish office markets especially in the three major cities Stockholm, Gothenburg, and Malmö have experienced increased vacancy rates in recent years. One key factor behind this is employees' preferences post the Covid-19 pandemic. LÄS MER
3. Så här sjöar och sånt där, eller räknas det som friluftsliv? : En kvalitativ undersökning utifrån elevers perspektiv på friluftsliv
Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte Syftet är att undersöka hur elever i årskurs 9 uppfattar friluftslivet som fenomen samtkunskapsämne i skolan. Vidare ämnar studien undersöka vilka faktorer som påverkar dessa uppfattningar och elevers relation till friluftslivet. LÄS MER
4. Bivänliga växter i urban miljö : en granskning av växtutbudet från landskapsarkitektprogrammet
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Pollinatörerna är hotade globalt och i det svenska landskapet, och behöver hjälp för att överleva (Naturvårdsverket u.å.b). Den främsta orsaken till den negativa utvecklingen är förlusten och fragmenteringen av pollinatörernas livsmiljöer (Naturvårdsverket u. LÄS MER
5. “Timeless or Tacky?” : En kvalitativ studie om tidlöst mode på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Uppsatsen utgår från den aktuella trenden tidlöst mode som utspelar sig på sociala medier, framförallt på Tiktok och Youtube. Modeindustrin har på grund av sociala medier förändrats avsevärt och har möjliggjort en ökad hastighet för förändringar och spridning av mode. LÄS MER