Sökning: "sociocultural"

Visar resultat 1 - 5 av 1367 uppsatser innehållade ordet sociocultural.

  1. 1. THE INCONSISTENT WELFARE STANCES OF AN INCOHERENT PARTY FAMILY A statistical analysis of the effect of welfare salience on the welfare positions of radical right parties

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Karin Zwinkels; [2024-01-19]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The radical right is held together as a party family by their positions on sociocultural issues like immigration and law and order, while displaying a relatively large variation over time and across countries on socioeconomic issues. Since it is becoming more and more common for radical right parties in Western Europe to take part in government, it is however important to know what to expect from them in all policy areas and not just those that are at the core of their ideology. LÄS MER

  2. 2. A labour-free childhood? African perspectives on international child rights policies.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Dorotea Reuterswärd; [2024-01-16]
    Nyckelord :childhood; child labour; child rights; policy; literature review; ideal type; postcolonialism; Africa;

    Sammanfattning : This paper notes that one prominent trait of Western thinking about children is that childhood should be protected and care-free. For example, if children are engaged in work, their childhood is seen as 'lost'. LÄS MER

  3. 3. ”Att blanda saft antar jag är kemi också” : Förskollärares uppfattningar om alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i förskolans kemiundervisning med barn 1–3 år.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Linda Olsson; Linnéa Johansson; [2024]
    Nyckelord :Augmentative and alternative communication AAC ; Early childhood education; Pre-school Teachers’ Opinions; Chemistry education; Communication; Alternativ och kompletterande kommunikation AKK ; Förskolepedagogik; Förskollärares uppfattningar; Kemiundervisning; Kommunikation;

    Sammanfattning : Många barn behöver alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) för att tillgodogöra sig undervisningen i förskolan. AKK kan därmed bidra till undervisningen av kemi, speciellt undervisning för de allra yngsta barnen. LÄS MER

  4. 4. Alla barns rätt att nå en högre språklig nivå. : En kvalitativ studie om hur varje barns språkutveckling kan utvecklas genom högläsning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Jennie Nilsson; Malin Karlsson; [2024]
    Nyckelord :Reading aloud; language development; preschool; preschool teacher; sociocultural perspective; zone of proximal development; Högläsning; språkutveckling; förskola; förskollärare; sociokulturellt perspektiv; proximal utvecklingszon;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how preschool teachers work to develop each child's language development in reading aloud situations. Based on the purpose, the following questions were formulated: In what ways do preschool teachers challenge each child individually in their language development in read-aloud situations? and Which factors do the preschool teachers describe as decisive for how the adaptations look in reading aloud situations? To answer the questions, a qualitative method was used in the form of video observations and semi-structured interviews. LÄS MER

  5. 5. Lärandemiljö för ett undersökande arbetssätt : En kvalitativ studie om förskollärarnas beskrivningar och tillvägagångssätt om lärandemiljö och produktiva frågor

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013); Karlstads universitet

    Författare :Malin Malmqvist; Sabina Engström; [2024]
    Nyckelord :Investigative approach; Learning environment in preschool; Natural science; Prodictive questions; Sociocultural perspective; Lärandemiljö i förskolan; Naturvetenskap; Produktiva frågor; Sociokulturella perspektivet; Undersökande arbetssätt;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om lärandemiljöer för undersökande arbetssätt i förskolan. Utifrån studiens syfte valdes semistrukturerad intervju som metod. I studien har åtta förskollärare intervjuats för att belysa deras beskrivningar hur de inkluderar lärmiljön utifrån undersökande arbetssätt. LÄS MER