Sökning: "socioemotionella program"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden socioemotionella program.

  1. 1. HUND I SKOLAN UR ETT ELEVHÄLSOPERSPEKTIV: En forskningsöversikt

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Pernilla Björndell; Maja Odobasic; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete:15 hpProgram och/eller kurs:Specialpedagogiska programmet / SPP610Nivå:Avancerad nivåTermin/år:Ht/2018Handledare:Sofie GustafssonExaminator:Göran SöderlundRapport nr:HT18-2910-286-SPP610Nyckelord:anknytningsteori, human-animal interaction, motivation, elevhälsa, oxytocin, hund, animal assisted activity, animal assisted intervention, specialpedagogik, särskilt stödSyfte:Det övergripande syftet med vårt arbete var att skapa en forskningsöversikt över aktuell och internationellt publicerad forskning kring hund i skolan. Förhoppningen var att få svar på om det i aktuell forskning fanns tillräckligt med belägg som stödjer ett arbetssätt där hund involveras i skolan. LÄS MER

  2. 2. Välja strider i förskolan : En kvalitativ studie om demokratisk fostran och Alla Barn i Centrum

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Anna Rossall; [2018]
    Nyckelord :Democracy; preschool; All Children at the Centre ABC ; Biestas theory on democracy; socioemotional; setting boundaries; Demokratisk fostran; förskolan; Alla Barn i Centrum ABC ; Biestas teori om demokrati; socioemotionella program; sätta gränser;

    Sammanfattning : The purpose of my study is to investigate how working with ABC (All Children at the Centre) can be interpreted based on a democratic education in preschool. ABC is a socioemotional course provided by an external agency which is subsequently available to teachers and parents within certain councils, throughout the country. LÄS MER

  3. 3. Discourse on values in elementary school – Working and thoughts from a teacher ́s perspective

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Jacob Jirverus; [2012]
    Nyckelord :diskurs; livskunskap; EQ; värdegrund; läroplan; socioemotionellt arbete; lärarperspektiv; grundskola;

    Sammanfattning : BakgrundUnder den verksamhetsförlagda tiden på lärarutbildningen har jag vid flertalet tillfällen sett lektioner inom ramen för livskunskap eller EQ (emotionell intelligens). Genom övningar, rollspel och diskussioner tränar man eleverna att utveckla sina sociala och emotionella förmågor. LÄS MER