Sökning: "spanien export"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden spanien export.
1. Svenska livsmedelsföretags val av etableringsstrategi : En studie om Abba Seafood och Oatly ABs etablering i Tyskland och Spanien
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Since we all live in an increasingly globalized world where goods and money are transported more easily and with tougher competition, it is a natural step for Swedish companies to establish themselvs abroad in order to increase their gorwth rate and reach more customers. Today all of us belong to the same global network and the purpose of this thesis is to investigate which factors are important for companies when they choose to establish themselvs on a foreign market. LÄS MER
2. Hållbarhet i svensk tomatproduktion : med utblick mot tomatproduktionen i Nederländerna och Spanien
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Tomater finns i dagligvaruhandeln året runt. I Sverige finns ingen produktion av tomater vintertid och då behöver de importeras från länder som har ett varmare klimat. Sverige har en egen produktion av tomater från april till november. Trots egen produktion kan inte efterfrågan på marknaden mötas, inte ens på sommaren. LÄS MER
3. Konkurrenssituationen för den skånska grönsaksproduktionen
L3-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : The vegetable production in Sweden is concentrated to the very southern parts of the country. This is also were the major wholesalers are located. In recent years, there has been an extreme focus on price on the food market. As there are only a few big wholesalers and also very few food retail chains, these have a great impact on the producers. LÄS MER
4. Etablering i främmande kulturer : En fallstudie över små svenska tekoföretags etablering i Spanien
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : This bachelor of economics paper discuss that the increasing globalization has put the small companies in the Swedish textile and clothing industry in a situation where internationalization has become a necessity. Furthermore has the European Union lead to that this type of companies has to seek growth on foreign markets with great socio cultural distance from the home country, Sweden. LÄS MER