Sökning: "special events marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden special events marketing.

  1. 1. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER

  2. 2. De nordiska biblioteken : En undersökning av Nordisk kulturkontakts och Nordens hus biblioteks identitetsskapande

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Malin Barkelind; [2019]
    Nyckelord :Nordic Cultural Co-operation; Organizational Identity; Special Libraries; Discourse; Nordiskt kultursamarbete; organisationers identitetsskapande; specialbibliotek; diskurs;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine the construction of Nordic and organizational identities performed by the libraries of two Nordic cultural institutions: the Nordic Culture Point in Helsinki, Finland, and the Nordic House in Reykjavik, Iceland. To do this, three main methods were used: (a) Fairclough’s critical discourse analysis was employed to interpret the institutions’ self-representations, (b) the topics of debates and talks organized by the institutions were analysed and (c) interviews were performed with librarians currently working at these libraries. LÄS MER

  3. 3. Social media as a marketing tool for extreme-sport oriented companies

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik

    Författare :Saku Korosuo; [2013]
    Nyckelord :extreme sports; Facebook; marketing; social media; Twitter;

    Sammanfattning : Marketing in social media has been studied extensively in recent years, but not specifically for extreme-sport oriented companies. Even though most of the extreme-oriented companies are using social media for marketing, only a few pay special attention to its risks and possibilities. LÄS MER

  4. 4. Biblioteket på Facebook. En studie av hur akademiska bibliotek och folkbibliotek i Sverige använder sig av Facebook.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Anna-Karin Engqvist Jonsson; [2013]
    Nyckelord :Facebook; sociala medier; kommunikation; relationsmarknadsföring; digitala bibliotek; akademiska bibliotek; folkbibliotek;

    Sammanfattning : This study investigates the use of the social network Facebook among 67 Swedish libraries; 27 academic libraries and 40 public libraries. Data is collected through an analysis of the libraries’ Facebook pages and through an email survey. To analyze the data, a series of statistical analyses were performed. LÄS MER

  5. 5. En cityförenings grafiska profil : Speciella faktorer och även riktlinjer för Mjölby City

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Jenny Widén; Ronja Wall; [2012]
    Nyckelord :Corporate visual identity; visual identity program; place marketing; city centre; city centre association; Mjölby City; core values; identity; colour; logo; font; tagline; Grafisk profil; platsmarknadsföring; stadskärna; cityförening; Mjölby City; kärnvärden; identitet; färg; logotyp; teckensnitt; tagline;

    Sammanfattning : Grafiska profiler har ofta liknande innehåll men ser självklart olika ut för olika verksamheter och varumärken. En cityförening är ett samarbete mellan flera olika aktörer som vill kommunicera med sina målgrupper och samtidigt förmedla det som föreningen tillsammans står för. LÄS MER