Sökning: "specialpedagog enkät"
Visar resultat 6 - 10 av 43 uppsatser innehållade orden specialpedagog enkät.
6. Ordination: 150 milligram bildstöd : En studie om lärares erfarenheter och syn på handledning av specialpedagog
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Lindqvist,Simon, Weeks,Lisa (2022). Ordination: 150milligram bildstöd. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
7. Det komplexa närvarofrämjande arbetet : Ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka specialpedagogers uppfattningar gällande närvarofrämjande arbete på några högstadieskolor samt vilka framgångsfaktorer och utmaningar de upplevde. Undersökningen intog en kvalitativ ansats där metoden var digital enkät och intervju. LÄS MER
8. Taluppfattning i Grundskolan : Tillfrågade lärares uppfattning om och arbete med elevers taluppfattning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Syftet med min studie var att undersöka lärares uppfattning om sina elevers taluppfattning och vad lärares uppfattningar indikerar avseende elevers taluppfattning. För att få svar på mina frågor har jag skickat ut en digital enkät till undervisande lärare i matematik i grundskolan. LÄS MER
9. Dyslexi : Lärarens roll i arbete med elever mellan 10–12 år med utredd dyslexi
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Vårt syfte med den här studien är att undersöka hur svensklärare som arbetar på mellanstadiet beskriver sitt arbete med elever som har utredd dyslexi, samt hur de beskriver deras samarbete med specialpedagogen. Metoden för vår empiriska studie har varit kvalitativa enkäter med ett antal mellanstadielärare som har eller har haft elever med dyslexi i sina klassrum. LÄS MER
10. Att stödja alla barns lek och lekandet i förskolan ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Bakgrunden till denna studie är att undersöka och kritiskt granska synen på lek och vilket handlande det kan generera. Särskilt avser studien undersöka hur förskollärare, specialpedagoger och rektorer ser på förskollärares handlande samt hur den specialpedagogiska rollen beskrivs i relation till förskollärares handlande och barns lek. LÄS MER