Sökning: "speglar"
Visar resultat 16 - 20 av 1719 uppsatser innehållade ordet speglar.
16. FRAMTIDENS VÅRD- OCH OMSORGSBOENDEN UTIFRÅN ETT ARBETSTERAPEUTISKT PROFESSIONELLT RESONEMANG
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund Forskning visar att antalet äldre och medellivslängden kommer att öka vilket beror på att dödligheten minskar. En rapport visar att vi står inför en utmaning när det kommer till utvecklingen och planeringen av äldreomsorgen för att möta de äldres behov. LÄS MER
17. Ett förpackningförslag som skapar mervärde för kund och speglar varumärket
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/IndustridesignSammanfattning : .... LÄS MER
18. Anti-Müllerskt hormon hos hanhund. Samband mellan avvikande testikelmorfologi, hormonets distribution i testikelvävnaden och koncentration i serum
Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Anti-Müllerskt hormon (AMH) är en av de första markörerna för hanlig könsutveckling i fosterstadiet hos däggdjur och fortsätter sedan att spela en stor roll för den hanliga fertiliteten. Hormonet produceras av testikelvävnadens Sertoliceller och bygger upp tubulära nätverk kallade seminiferösa tubuli, vari spermatogenesen äger rum. LÄS MER
19. Människan vattnar Arrakis : En ekokritisk läsning av Dune: Messiah
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : I Dune: Messiah (1969) sker en förändring av klimatet, en terraformning som människan initierar. Vatten introduceras i rikliga mängder på planeten Arrakis och detta påverkar planetens ekologi såväl som människans kultur. LÄS MER
20. ”Materialet är inte låst, det kan användas på många olika sätt” : Barns handlingsutrymme i inomhusmiljön på förskolan – ur förskolepersonals perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Inomhusmiljön på förskolan är avgörande för barns lek, lärande och utveckling. Miljön påverkar hur individer interagerar med andra och bjuder in till olika typer av beteenden. Samtidigt blir barn sällan delaktiga och inkluderade i utformningen av miljön, utan miljön speglar i stället de vuxnas förväntningar och mål. LÄS MER