Sökning: "spel gemenskap"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden spel gemenskap.
1. Gamification- vad spelindustrin gör för omvärlden
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur TikTok arbetar med gamification isin design av sin mobila applikation. TikTok har haft en stor tillväxt under desenaste åtta åren och har toppat nedladdningslistorna globalt. LÄS MER
2. Mänskliga kritiska framgångsfaktorer som påverkar grad av yttre och inre motivation hos medarbetare och ledare som samarbetar via ett digitalt verktyg : En fallstudie inom CITK IT Konsult AB
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Covid-19, också benämnt som coronaviruset, som bröt ut år 2020 drabbade inte enbart hälso- och sjukvården på ett kritiskt sätt, utan hela arbetsmarknaden sattes ur spel. På grund av tvingande restriktioner i många länder var människor tvungna att hålla sig hemma. LÄS MER
3. Riktiga känslor i påhittade världar : en analys av sociala interaktioner inom MMORPG-spel
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : “Riktiga känslor i påhittade världar” En analys av sociala interaktioner i MMORPG-spel är skriven av Johan Martelius och Malte Montelius, på institutionen för kommunikation och medier på Lunds Universitet. MMORPG-spel har sen dess premiär på spelmarknaden samlat en mycket stor publik. LÄS MER
4. Omdesign av instruktioner till sällskapsspel för underlättad inlärning
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Sällskapsspel uppskattas av många. Det är en aktivitet som kan skapa gemenskap och bygga broar mellan generationer. Ett spels regelhäfte är viktigt både för att lära sig ett spel men också för att kunna lösa konflikter om meningsskiljaktigheter uppstår under spelets gång. LÄS MER
5. I spelens värld : En kvalitativ studie kring elevers kulturskapande aktiviteter utifrån digitala spel
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/PedagogikSammanfattning : Denna studie undersöker elevers kulturskapande kring digitala spel och vad det är med spel som tilltalar dem. Studien baseras på en kvalitativ semistrukturerad intervju gjord tillsammans med 9 elever i åldern 6-9 år. Intervjuerna skedde både i par och enskilt och alla intervjuer skedde på en och samma skola. LÄS MER