Sökning: "spel grafik c#"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden spel grafik c#.

  1. 1. Optimization of 3D Game Models : A qualitative research study in Unreal Development Kit

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Laura Lohikoski - Håkansson; Elin Rudén; [2013]
    Nyckelord :3D graphics; game performance; graphic optimization; 3D models; 3D-grafik; spelprestanda; grafisk optimering; 3D-modeller;

    Sammanfattning : Our goal with this study is to examine how much optimization of 3D game models can affect the overall performance of a game. After a previous pilot study we decided on use a method where we worked with a 3D scene which was made earlier unconnected to this study. LÄS MER

  2. 2. Mobilutveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Andreas Jeppsson; Johan Snygg; [2012]
    Nyckelord :Android; iOS; Windows Phone 7; Mobilutveckling; förprocessering; OpenGL ES; XNA; C#; Plattformsoberoende;

    Sammanfattning : Det finns flera olika tillvägagångssätt för att göra det möjligt att skapa program som kan exekveras på flera olika plattformar. Detta tillvägagångssätt för utveckling mot flera plattformar, kallas plattformsoberoende utveckling. LÄS MER

  3. 3. Hur bedömer Biologilärare möjligheten att använda sig av ett undervisningsspel

    C-uppsats,

    Författare :Marcus Tiger; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna undersökning har sökt svar på frågan om vilka faktorer som avgör när yrkesverksammalärare bestämmer sig huruvida de vill använda ett datorspel i undervisningen eller inte, och om de skiljer sig från hur lärarstudenter bedömer ett spel. En grupp yrkesverksamma biologilärare har fått provspela spelet Immune Attack och därefter skriva en redogörelse om spelet där de svarar på frågan huruvida de vill använda spelet i sin undervisning eller inte. LÄS MER

  4. 4. Simulation av Xbox Live Indie Games gränssnittet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för naturvetenskap och teknik

    Författare :Andreas Wilcox; [2011]
    Nyckelord :Xbox Live Indie Games; Xbox; Indie Games; C#; XNA; XML; Graphics; Interface; Animation; Controller; Marketplace; Xbox Live Indie Games; Xbox; Indie Games; C#; XNA; XML; Grafik; Gränssnitt; Animering; Handkontroll; Marknadsplats;

    Sammanfattning : This thesis was developed as an assignment from Ludosity Interactive where the goal was to develop a copy of the Xbox Live Indie Games-marketplace from the Xbox 360. Ludosity Interactive had a necessity to easily test a game's attractiveness to potential customers using testing people from outside the company in a simulated Xbox Live Indie Games test environment; excluding this developed system there is no other way to do such an analysis without actually releasing the game on the Xbox Live Indie Games marketplace and then analyze the resulting sales from the product. LÄS MER

  5. 5. dotNet som multimediaplattform

    Kandidat-uppsats, JTH, Data- och elektroteknik

    Författare :Glenn Johansson; [2008]
    Nyckelord :dotNet; .Net; multimediaplatform; Gamedevelopment; C# CSharp ; GDI ; Programming; dotNet; .Net; multimediaplattform; Spelutveckling; C# CSharp ; GDI ; Programmering;

    Sammanfattning : As the speed and complexity of computers have increased so have software and the expectations of users. Software development follows a straightforward evolution where complicated tasks are made easier by better tools; this repeats itself as those tasks in turn are automated. LÄS MER