Sökning: "spelprojekt"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet spelprojekt.

  1. 1. ALGORITMERS INVERKAN PÅ PRESTANDA : En jämförande analys av algoritmer för synfält i flockbeteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andreas Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Flockbeteende; Boids; Spelutveckling; Algoritm; QuadTree; Unity;

    Sammanfattning : I detta arbete jämförs prestanda mellan olika implementationer av algoritmer som utför samma uppgift. Som sammanhang för algoritmerna har flockbeteende inom datorspel använts. En anledning till att använda flockbeteende i datorspel och film är att öka realismen i det som presenteras på bildskärmen. LÄS MER

  2. 2. Web-based Application for Helping Game Developers Create, Find, and Showcase Projects

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Gustav Nolgren; Casper Norrbin; Morgan Räsänen; Jonas Teglund; Oscar Wadestig; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Students at the Bachelor Programs in Game Design at Uppsala University Campus Gotland have identified problems in the way game projects are created, developed, and (after graduation) showcased. Tools for displaying skills or previous projects exist in services such as Emsi Skills, Skills Base or LinkedIn, but there is no platform that also helps during game development. LÄS MER

  3. 3. Kommunikationsproblem i dagens spelbransch för en ljuddesigner

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Viktor Höckerbo; [2016]
    Nyckelord :Ljuddesigner; Speldesigner; Kommunikationsproblem; Kvalitativa Intervjuer; Autoetnografi; Barriärmodellen; Spelbranschen;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen beskriver de kommunikationsproblem som kan uppstå mellan speldesigner och ljuddesigner, under arbetet i ett spelprojekt. För att samla in relevant data har jag använt mig utav två olika metoder. Den största vikten läggs på kvalitativa intervjuer men uppsatsen innehåller även en autoetnografisk beskrivning. LÄS MER

  4. 4. Half Acute : Spelprojekt till Swedish Game Awards

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Mikael Nilsson; Patrik Magnusson; [2016]
    Nyckelord :game; 3d; unity; terrain generation; perlin noise; swedish game awards; sga; spel; 3d; unity; terränggenerering; perlin noise; swedish game awards; sga;

    Sammanfattning : I denna rapport kommer vi att beskriva vår process för att utveckla ett spelprojekt som vårt examensarbete genom att vara med och tävla i Sveriges största spelutvecklartävling för studenter, Swedish Game Awards. Spelet handlar om personen Kurt, som har bestämt sig för att ge sig ut för att rädda efter sin kidnappade hund. LÄS MER

  5. 5. Composition in Level Design

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Joakim Mäklin; Sebastian Lindblad; [2015]
    Nyckelord :Composition; player attention; level design; komposition; spelar uppmärksamhet; level design;

    Sammanfattning : The compositions we use to test together are, lighting, color, shape, movement, vertical and horizontal lines. The techniques are tested together in a 3D environment and rendered in a game engine. LÄS MER