Sökning: "sponsorer mervärde"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden sponsorer mervärde.

  1. 1. LHC - Strävan efter att öka den totala kundupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Pierre Farkas; Henrik Bodarve; [2011]
    Nyckelord :Sports Marketing; Service Marketing; Relationship Marketing; Customer Satisfaction; Ishockey; Varumärke; Evenemang; Upplevelseindustri; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : In today's society there are a lot of offers towards consumers, where they actively have to choose the most appealing offer. In order for an offer to be attractive it must add value in line with the customers demand. LÄS MER

  2. 2. Underlag för marknadsplan för VSK bandy

    Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomi

    Författare :Mikael Berglund; [2010]
    Nyckelord :Marknadsplan; MIO modellen;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att göra en marknadsplan för VSK bandy. Denna marknadsplan ligger till grund för att locka mer publik till arenan vid matchdagar.   Metod: Kvalitativ och kvantitativ metod har används i uppsatsen, både en intervju och en enkätundersökning. LÄS MER

  3. 3. Nätverk – mervärde för sponsorer? : En kvalitativ studie av Uppsala Baskets Nätverk

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Laura Honkanen; Johanna Karlsson; [2010]
    Nyckelord :sponsring; nätverk; nätverkande; interorganisatorisk; engagemang; relationer; relationsmarknadsföring; mervärde; Uppsala Basket; Rami Olkkonen;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ fallstudie av Uppsala Baskets Nätverk, som är en mötesplats skapad för lagets sponsorer. Uppsatsen syftar till att studera om, och i så fall hur, Uppsala Baskets Nätverk skapar mervärde för sina medlemmar. Detta har genomförts med hjälp av observationer och intervjuer med Uppsala Basket samt dess sponsorer. LÄS MER

  4. 4. Sponsring inom kultursektorn : Konsten att identifiera & attrahera sponsorer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Daniel Isling; Paulina Stoltz; [2009]
    Nyckelord :Sponsring; kultursponsring; kultursektorn; kulturaktörer; flerfallstudie; Managerial Theory; marknadsföringsmixen; A-ERIK modellen; association; exponering; relationer; integrerad kommunikation; marknadsföring; företagsekonomi; Bonniers Konsthall; Riksteatern; Skansen och Way out West;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på sponsring inom kultursektorn utifrån den sponsrade partens perspektiv. Syftet med studien är att analysera hur aktörer inom kultursektorn går tillväga för att identifiera och attrahera potentiella sponsorer till sina verksamheter. LÄS MER

  5. 5. Sponsringen av Gefle IF fotboll- ur ett företagspartnerperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Henrik Wallin; Fredrik Nilsson; [2008]
    Nyckelord :Nyckelord: Gefle IF fotboll; Sponsring; kundrelationer; företagspartners.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet var att undersöka vad som krävs för att Gefle IF fotbolls företagspartners ska satsa en större del av sin marknadsföringsbudget på sponsring av Gefle IF fotboll och på så sätt avancera uppåt i sponsortrappan samt vad företagens syfte med sponsringen av Gefle IF fotboll är. • Vad krävs för att Gefle IF fotbolls företagspartners ska satsa en större del av sin marknadsföringsbudget på sponsring av Gefle IF fotboll och på så sätt avancera uppåt i sponsortrappan? • Vad är Gefle IF fotbolls företagspartners syfte med sponsring till föreningen? Metod: Vi har i denna uppsats använt oss av en kvalitativ metod för att samla in information. LÄS MER