Sökning: "sponsrat material"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden sponsrat material.
1. Vart är influencer marketing på väg? : En kvalitativ undersökning gällande svenska generation Zs attityd till influencer marketing
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa en ökad förståelse om Gen Zs attityd till influencermarketing och för att undersöka hur Gen Z har blivit påverkade av den mängd sponsrat innehållde exponeras för på sociala medier. För att besvara studiens syfte har två forskningsfrågorframställts. LÄS MER
2. "Om inlägget är sponsrat tänker jag inte gilla" : En undersökning om interaktionen på sponsrade och icke-sponsrade inlägg från influencers följare
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The purpose of this study is to investigate the motives of young women choosing to interact with Swedish female influencers on Instagram, and these young womens, the followers, attitudes to sponsored material. The theories chosen as relevant for this study are “parasocial theory” as well as “perceived interconnectedness”. LÄS MER
3. Träng igenom bruset - Hur företag kan lyckas med influencer marketing på YouTube
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie undersöker hur influencer marketing i form av sponsrat innehåll i YouTube videor kan påverka köpintentionen hos män och kvinnor födda mellan 1993 och 2001, och vilka faktorer som kan vara mer benägna att påverka detta. Den undersöker också vilka faktorer som kan påverka vilka produkter och tjänster denna målgrupp minns efter att ha exponerats för dem genom sponsrat innehåll på YouTube. LÄS MER
4. Konsumentens uppfattning av Influencer Marketing på Instagram : En experimentell studie på Source Credibility, Köpintention och Varumärkesattityd
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sociala medier har under senare år växt och blivit en integrerad del av människors vardag. Tillväxten i populariteten av sociala medier har resulterat i att många företag flyttar delar av sin marknadsföring till dessa plattformar i förhoppningen om att få en bredare och mer engagerad publik. LÄS MER
5. "Detta är ett sponsrat inlägg" : En kvalitativ studie om varför och hur företag ska arbeta med influencer marketing inom turism
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : I denna studie har skribenterna valt att studera influencer marketing inom turismbranschen för att fylla det vetenskapliga tomrum som finns i dagsläget. Syftet med denna studie är att undersöka varför och hur företag inom turismbranschen ska arbeta med influencer marketing. LÄS MER