Sökning: "sponsring inom idrott"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden sponsring inom idrott.
1. Faktorer för sponsring av damidrott : En kvalitativ studie om LIF-Dam
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: All professionell idrott är mer eller mindre beroende av sponsorer för att kunna bedriva en bra verksamhet. Problematiken ligger i att herridrotten får en betydligt större del av den totala sponsringssumman. Sponsring inom damidrott är ett relativt outforskat område. LÄS MER
2. Matchen utanför planen - En rättsvetenskaplig uppsats om skattemässiga avdrag för idrottssponsring och könsneutraliteten i regleringen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate the tax regulation regarding expenses for sponsorship addressed to the sports sector. Sponsorship is deductible as an expense to acquire and maintain income. This thesis uses three fictional situations to illustrate three different situations where sponsoring is at hand. LÄS MER
3. Sponsring inom idrott ur ett företagsperspektiv : En studie om fyra svenska företag som ägnar sig åt idrottssponsring
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : A lot has happened to the Swedish sport landscape over the years, especially in regards to commercialization and professionalization processes. A result of this development is that many companies today want to be associated with sports and therefore choose to invest large parts of their marketing budget in sports sponsorship. LÄS MER
4. Sponsring : En kvalitativ studie om idrottsföreningars arbete kring sponsring, med avgränsning till sporten padel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet i denna uppsats har varit att undersöka hur idrottsföreningar arbetar kring sponsring, där en avgränsning till sporten padel har gjorts. Denna studie har tydligt visat på att en viktig faktor i ett sponsorsamarbete är att skapa en bra relation med sina sponsorer. LÄS MER
5. Hur påverkas idrottsvarumärken av sponsoravtal med spelbolag? : En komparativ studie mellan Linköping HC och Brynäs IF
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Today' s Sport organizations faces many challenges; they are to compete not just only on the pitch but also in many other fields. The commercialization of sports has contributed to that these sport organizations has evolved to be more like a regular company rather than just a non-profit sport team. LÄS MER