Sökning: "spotify strategi"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden spotify strategi.
1. Personalized Behavioral Recaps and Satisfaction
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Personalized Behavioral Recaps (PBR), where the most known being "Spotify Wrapped", have become popular relationship marketing campaigns in recent years. Although it has been an expanding trend among companies, there is, to the best of the authors' knowledge, currently no academic research about it. LÄS MER
2. TikTok and Spotify Two Music Industry Giants A Qualitative Study About Platform Complementarity
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Platforms have become increasingly important to many industries and the economy in general. Hitherto, most platform literature has focused on network externalities, suggesting a winner-takes-it-all scenario. LÄS MER
3. BLOCKET, FACEBOOK ELLER TRADERA? : Påverkande faktorer när unga väljer plattform för digital begagnathandel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den digitala strukturomvandling vårt samhälle genomgår har bidragit till att den digitala kompetensen är stor oavsett åldersgrupp. Idag är internet en stor del av vår vardag och används dagligen, både privat, i skolan och i arbete. LÄS MER
4. Mångfaldsekvationen : En fallstudie om ett multinationellt företags mångfaldsarbete
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Allt oftare lyfts mångfaldens betydelse för att vidga perspektiv och öka innovationskraft. Således har företag kommit att inkludera mångfald i strategier och arbetssätt i större utsträckning. LÄS MER
5. Tech Start-up Internationalisation : Development of an internationalisation model for born global web-based tech start-ups from European start-up hubs
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : International entrepreneurship is a prominent phenomenon in contemporary research, because of the ease of internationalisation for companies. Start-up hubs in Europe are booming and especially web-based tech companies internationalise quickly. LÄS MER