Sökning: "språk"

Visar resultat 1 - 5 av 7016 uppsatser innehållade ordet språk.

  1. 1. Una tarde con campanas. Un análisis de la novela y su afiliación a la narrativa hispanoamericana del cambio de siglo (1990-2010)

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Isabella Johansson Trejo; [2018-06-21]
    Nyckelord :spanska; Latin American literature; novel; literary criticism; Méndez Guédez; Una tarde con campanas;

    Sammanfattning : The present study analyzes the novel Una tarde con campanas (2004) written by the Venezuelan author Juan Carlos Méndez Guédez and presents a review of several critical essays about Latin American narrative at the turn of the century which corresponds to the last decade of the twentieth century and the first decade of the twenty-first. The purpose of our work is to investigate if there are similarities between the characteristics of certain literary trends in Latin American narrative and the novel. LÄS MER

  2. 2. LA TRADUCCIÓN DEL SUECO AL ESPAÑOL DE EXPRESIONES DE LENGUAJE COLOQUIAL. Un análisis de la novela Snabba cash de Jens Lapidus y su traducción Dinero fácil

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Julia Forsberg; [2018-06-21]
    Nyckelord :spanska; översättning; översättningsstrategier; slang; informellt språk; traducción; estrategias de traducción; jerga; lenguaje informal; español;

    Sammanfattning : I föreliggande uppsats avser vi att göra en kvalitativ studie på hur informellt språk i form av slangord och uttryck översatts från svenska till spanska i romanen Snabba cash skriven av Jens Lapidus 2006. Boken översattes till spanska 2009 och fick då titeln Dinero fácil. LÄS MER

  3. 3. LES METHODES D’ENSEIGNEMENT DU VOCABULAIRE EN CLASSE DE FLE. Une étude sur les méthodes utilisées au lycée

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Fanny Jonsson; [2018-06-20]
    Nyckelord :franska; French; Teaching; vocabulary; methods; FLE; Enseignement; vocabulaire; méthodes; FLE; français;

    Sammanfattning : In this study we seek to examine the methods used in high school to teach vocabulary in French language classes. We want to compare our results with those obtained in a secondary school by Vinet (2011), therefore we are going to answer the following research questions: Are there any differences between the methods used in high school and the ones used in secondary school? If so, what do these differences consist of? According to research by Nation (2001), different aspects of what is involved in knowing a word have to be covered to be sure that the word is known by the learner. LÄS MER

  4. 4. STÉRÉOTYPES ET REPRÉSENTATION. Étude comparative de l’égalité des sexes dans la littérature d’enfance et de jeunesse en Suède et en France

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Cajsa Liljencrantz; [2018-06-18]
    Nyckelord :franska; stéréotypes de sexe; représentation de genre; littérature d’enfance et de jeunesse;

    Sammanfattning : This BA Thesis aims to investigate to what extent the current level of equality in society canbe traced in children's literature, by comparing the situation in France and in Sweden.Sweden, having received a higher score in the yearly Global Equality Index, we hypothesizewill cause gender stereotyping and masculine overrepresentation in Swedish children's booksto be less prominent than in the French counterparts. LÄS MER

  5. 5. DEVINER, RÉSUMER OU PRÉDIRE? Une étude sur les stratégies de lecture et leur rapport avec une épreuve de compréhension écrite en français chez un groupe de collégiens suédois

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Mia Broman Roux; [2018-06-18]
    Nyckelord :franska; stratégies de lecture; lecture; compréhension écrite; français; langues étrangères; FLE;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att visa ett exempel på förhållandet mellan läsförståelse av en fransk text och delässtrategier som en grupp åttondeklassare använder. Våra forskningsfrågor är: vilka strategieranvänder eleverna när de läser på franska? och vilka samband finns det mellan lässtrategier ochläsförståelse? Den teoretiska ramen består av litteratur om olika lässtrategier, skillnader mellan starkaoch svaga läsare samt läsförståelse på ett främmande språk. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet språk.

Din email-adress: