Sökning: "standardiserad positionering"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden standardiserad positionering.

  1. 1. 3D kroppsskanning som antropometriskt verktyg för individanpassad protesstrumpa

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hanna Tingsvik; Eva Lindell; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Varje ar genomgår ca 3000 personer i Sverige amputation av nedre eller övre extremitet. För att förbättra passformen av protesen och samtidigt förbättra komforten för personen som bär den kan en protesstrumpa användas. LÄS MER

  2. 2. Avlastningsarmstöd till Grip-it : Optimal positionering av övre extremitet vid gripstyrkemätningar

    M1-uppsats, Biomekanik och biomedicin

    Författare :Herman Pettersson; Rickard Ambros; [2013]
    Nyckelord :Grip-it; gripstyrka; avlastningsarmstöd; standardiserad positionering; övre extremitet;

    Sammanfattning : In today’s technological society, there are increasingly less physical demands on the locomotor system. However, despite that notion strength and function in the hand’s complex biomechanical system are in fact both needed to cope with daily life. LÄS MER

  3. 3. Granskning av möjliggörande teknik och utveckling av prototyp för geografiskt riktade utskick av SMS

    Master-uppsats, Informatik

    Författare :Johan Nordin; Anders Olsson; [2004]
    Nyckelord :SMS; GSM; UMTS; Positionering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete på magisternivå genomfördes vårterminen 2004 med Siljan Turism som uppdragsgivare. Målet var att förbättra en befintlig SMS-tjänsten för utskick av erbjudanden genom att möjliggöra geografiskt riktade utskick. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesinriktad positionering : en fallstudie av ICAs&Nordeas etablering i Estland

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Ulrika Bergqvist; Anna Hermansson; [2003]
    Nyckelord :Business and economics; Varumärke; Positionering; ICA; Nordea; Estland; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bland annat ett stundande EU-inträde och en stark ekonomisk tillväxt har bidragit till att Estland utvecklats till att bli en mycket intressant marknad för svenska företag. För att företag ska klara sig långsiktigt i konkurrensen på den estniska marknaden krävs en tydlig positionering av dess varumärke. LÄS MER