Sökning: "starka och svaga varumärke"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden starka och svaga varumärke.
1. Man måste ha den rätta knycken för att öka sin attraktionskraft : En kvalitativ studie om varumärkesutveckling för turistdestinationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Man måste ha den rätta knycken för att öka sin attraktionskraft. Frågeställning: Hur bör turistdestinationer utveckla sitt starka varumärke för att öka destinationens attraktionskraft? Syfte: Vi ämnar i och med denna studie undersöka potentiella utvecklingsmöjligheter och tänkbara strategier som kan vara användbara för ALV och andra turistdestinationer med starka varumärken. LÄS MER
2. Svenskt Sigill : starka och svaga sidor såsom kvalitetsmärke
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadssituationen för svenska livsmedelsproducenter blir allt hårdare i och med fokuseringen på lågpris och EMV samt ökad import. För att lyfta fram de mervärden, som finns i svenska livsmedel, kan producenter märka sina produkter med kvalitetsmärket Svenskt Sigill. LÄS MER
3. Rational Unified Process - En modell för kvalitetsfrämjande systemutveckling?
D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : I en värld som befinner sig i ständig förändring och samtidigt överflödar av en omfattande och oöverblickbar mängd modeller, metoder och tekniker för systemutveckling, låter varje försök att skapa överblick och klargöra modellernas och metodernas starka och svaga sidor samt rekommendera strategier och åtgärder för att förbättra deras systemutvecklingsvärde, rimligt. Systemutvecklingen har blivit en mycket komplicerad och dynamisk process. LÄS MER