Sökning: "status-seeking consumption"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden status-seeking consumption.
1. Bona Fide Indulgence
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Previous research has shown self-authenticity to be an important aspect of the consumer experience, especially in luxury consumption. However, previous research has been inconclusive regarding how consumer personality traits interact with self-authenticity in a second-hand luxury consumption context. LÄS MER
2. DO YOU REALLY NEED IT? A QUALITATIVE STUDY OF CONSPICUOUS CONSUMPTION IN RELATION TO SELF-IDENTITY
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Conspicuous consumption has been steadily growing and possess considerable functions in creating and expressing consumers’ self-identities. Conspicuous consumption is something that plays a large part in the consumers lives due not only the visible exchanges but also the symbolic value that it brings and creates a reciprocity between consumers self-identity and conspicuous consumption. LÄS MER
3. Skuldsättning och inkomstojämlikhet : En ekonometrisk studie av konsumtionsfunktionen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Tiden före den senaste finanskrisen präglades av generös kreditgivning och ökande inkomstskillnader. Det är väl bevisat att hög skuldsättning ökar risken för finansiell instabilitet, och bevisen blir fler för att inkomstojämlikhet påverkar överskuldsättning i en positiv riktning. Flera, däribland Frank et. al. LÄS MER