Sökning: "stereoskopi"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet stereoskopi.

  1. 1. Continuous Balance Evaluation by Image Analysis of Live Video : Fall Prevention Through Pose Estimation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Henrik Runeskog; [2021]
    Nyckelord :Fall prevention; balance estimation; center of mass; center of pressure; human pose estimation; human keypoint detection; Fallprevention; balansestimering; tyngdpunkt; tryckcentrum; kroppshållningsestimation;

    Sammanfattning : The deep learning technique Human Pose Estimation (or Human Keypoint Detection) is a promising field in tracking a person and identifying its posture. As posture and balance are two closely related concepts, the use of human pose estimation could be applied to fall prevention. LÄS MER

  2. 2. Impact of using mixed reality visualization to augment the exploration and analysis of water contamination events in a simulated car engine

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Terese Nothnagel; [2017]
    Nyckelord :Virtual Reality; Mixed Reality; Visualization; Quality control in engineering design; simulated car engine; user experience;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to understand the impact of virtual reality (VR) on user's performance and experience in practical industrial applications. In particular, I collaborated with Volvo Cars supporting their current engineering design practices. VR has the potential to augment and thereby improve a person's observational analysis. LÄS MER

  3. 3. 3D Video Playback : A modular cross-platform GPU-based approach for flexible multi-view 3D video rendering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Håkan Andersson; [2010]
    Nyckelord :3D Video Player; Multi-view Video; Lenticular Rendering; Auto-stereoscopy; 3D Visualization; FFmpeg; GPU; OpenGL; C.; 3D; Video; Videospelare; Visualisering; Multi-vy; Lentikulär; Rendering; Auto-stereoskopi; Visualisering; Systemdesign; FFmpeg; GPU; OpenGL; C; PThreads; GLUT;

    Sammanfattning : The evolution of depth‐perception visualization technologies, emerging format standardization work and research within the field of multi‐view 3D video and imagery addresses the need for flexible 3D video visualization. The wide variety of available 3D‐display types and visualization techniques for multi‐view video, as well as the high throughput requirements for high definition video, addresses the need for a real‐time 3D video playback solution that takes advantage of hardware accelerated graphics, while providing a high degree of flexibility through format configuration and cross‐platform interoperability. LÄS MER

  4. 4. Färgen och den fysiologiska estetiken : Goethe, Novalis och Caspar David Friedrich

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Anna Enström; [2009]
    Nyckelord :Goethe; Novalis; Caspar David Friedrich; Gilles Deleuze; percept; fysiologisk estetik; färglära; haptisk syn; camera obscura; stereoskopi; Isaac Newton; prisma; polaritetsprincip;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Autostereoskopiska skärmar i moderna spel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och design

    Författare :Ingemar Skelander; [2009]
    Nyckelord :spel; 3d-skärm; stereoskopi;

    Sammanfattning : 3d-skärmar är en spännande teknik som har fått en ny vind på senaste tiden med artiklar som 3DeeShell till iPhone och Wazabees 3d-lösningar till PC. När dessa 3d-skärmar används till att visa spel i 3d så stöter spelutvecklare på problem när de ska utveckla visuella effekter såsom anti-aliasing och billboarding, då dessa tekniker kanske inte är anpassade till 3d-skärmens funktionalitet. LÄS MER