Sökning: "storbok"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet storbok.

  1. 1. Användning av bilder, målningar och teckningar för språkutveckling : En litteraturstudie om språkutveckling i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Matilda Dock; Sofie Erlandsson; Julia Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :bilder; inlärning; kommunikation; målningar; språkutveckling; teckningar; text;

    Sammanfattning : Syftet med litteraturstudien är att bidra till att lärare och andra får tillgång till samlad kunskap på vetenskaplig grund om hur undervisningen kan anpassas samt vilka hjälpmedel det finns att tillgå för att alla elever ska få en likvärdig utbildning. Litteraturstudien utgår från frågeställningen: Vilka centrala teman och kunskaper kan identifieras i forskningen om elevers lärande genom bilder, målningar och teckningar för språkutveckling? Metoden som använts är systematisk litteraturstudie. LÄS MER

  2. 2. Transaction synchronization and privacy aspect in blockchain decentralized applications

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Patarawan Ongkasuwan; [2020]
    Nyckelord :Blockchain; distributed database; distributed ledger; digital ledgers; centralized database; decentralized database; Ethereum; Blockchain synchronization; security-related; cryptocurrency; digital currency; transaction; user experience; privacy strategy; smart contract; risk; Blockchain; distribuerad storbok; digital ledbok; centraliserad databas; decentraliserad databas; Ethereum; Blockchain-synkronisering; säkerhetsrelaterad; cryptocurrency; digital valuta; transaktion; användarupplevelse; sekretessstrategi; smart kontrakt; risk;

    Sammanfattning : The ideas and techniques of cryptography and decentralized storage have seen tremendous growth in many industries, as they have been adopted to improve activities in the organization. That called Blockchain technology, it provides an effective transparency solution. LÄS MER

  3. 3. Hur fungerar Kiwimetoden? – en fältstudie på Nya Zeeland

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Camilla Pettersson; Malin Andersson; [2012]
    Nyckelord :Nya Zeeland; Kiwimetoden; läsutveckling; struktur; ;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att undersöka den Nya Zeeländska läsutvecklingsmetoden, som vi i Sverige benämner Kiwimetoden eller stor- och lillboksundervisning, och närmare ta reda på hur material, struktur och arbetssätt används i klassrumsundervisningen. Frågor som ska besvaras är: - Hur fungerar användandet av stor- och lillbok i undervisningen? - Vilka olika lässtrategier används och hur går de till?Vi har valt att göra en fältstudie på fyra skolor i Auckland, Nya Zeeland och på plats genomföra intervjuer med tre rektorer och en lärare. LÄS MER

  4. 4. LTG och Storbok

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Suzana Trpkovska; Nathalie Qvarnström; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ett av våra syften med arbetet har varit att införskaffa oss en djupare förståelse för LTG och Storboksmetoden.Vi anser att förståelsen behövs för att kunna skapa möjligheter inom läs- och skrivinlärning för våra kommandeelever i framtiden. LÄS MER

  5. 5. Elever och pedagogers olika läsinlärningsmetoder - hur lär elever sig läsa, som inte kan läsa vid skolstart?

    Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Camilla Birgersson; Sara Persson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med vår undersökning är att få fram vilka metoder elever och pedagoger använder vid läsinlärningen. För att kunna få veta detta valde vi att intervjua olika pedagoger och elever från två skolor i Skåne län. LÄS MER