Sökning: "strategi butik"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden strategi butik.

  1. 1. Kultivara

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Jennie Bergström; [2023]
    Nyckelord :Kultursorter; Deltagande observation; Visuell research; Grafisk design; Livsmedelsförpackningar;

    Sammanfattning : Det storskaliga jordbruket i Sverige kräver stora mängder insatsmedel och både bidrar till samt skadas av miljöförändringarna. I FN:s gobala mål 2: ingen hunger sätts målet att varje land ska säkra ett hållbart jordbruk och näringsrik mat till sina invånare. LÄS MER

  2. 2. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Nilsäter; Anton Henriksson; [2023]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; digital marknadsföring; e-handel; online mathandel; köpbeslut;

    Sammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER

  3. 3. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennie Petersson; Julia Halén; Fanny Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Organic foods; grocery stores; Visual Merchandising; Marketing Mix; display; Ekologiska livsmedel; livsmedelsbutiker; Visual Merchandising; Marknadsmix; exponering;

    Sammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER

  4. 4. Obemannade butiker: Konsumenters inställning med fokus på teknologiska paradoxer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Emil Zyka; Adam Olmårs; [2023]
    Nyckelord :Inställningar; Paradox; Obemannad butik; Technology Acceptance Model; Tehcnology Paradoxes; Technology Readiness;

    Sammanfattning : I takt med att samhället har digitaliserats har detaljhandeln utsatts för betydande förändring. I Sverige har de obemannade butikerna ökat och spås bli fler framöver. Framväxten av tekniker som digitala betalnings- och identifieringsmetoder ligger till grund för detta. LÄS MER

  5. 5. Service Recovery i Obemannade Butiker : Företags hantering av service recovery strategier i obemannade butiker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Rebecca Grund; Ella Söderberg; [2022]
    Nyckelord :Service recovery; unmanned stores; self-service technology; service failure; customer loyalty; Service recovery; obemannade butiker; självserviceteknologi; servicemisslyckande; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Det nya affärskonceptet obemannade butiker medför både möjligheter i form av tids och kostnadsbesparingar för kund och företag, men även svårigheter i form av bristfällig kunskap samt oprövad teknik. Traditionellt sett använder sig företag av service recovery strategier för att åtgärda ett servicemisslyckande. LÄS MER