Sökning: "strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 3970 uppsatser innehållade ordet strategi.

  1. 1. The Multimodal Communication Screening Test for Persons with Aphasia (MCST-A) - Översättning och anpassning till svenska : En jämförelse med resultatet på MCST-A och förmåga att kommunicera med AKK

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Logopedi; Uppsala universitet/Logopedi

    Författare :Emanuel Nilsson; Petra Pichler; [2018]
    Nyckelord :Aphasia; translation; The Multimodal Communication Screening Test for Persons with Aphasia; MCST-A; Augmentative and Alternative Communication; AAC; Classification of Communicators with Aphasia; SLP; speech and language pathology; speech and language therapy; speech and language therapist; Logopedi; afasi; AKK; översättning; The Multimodal Communication Screening Test for Persons with Aphasia; MCST-A; Alternativ och Kompletterande Kommunikation; Garretts kommunikatörsnivåer; hjälpmedel; test; bedömningsmaterial; kommunikation; kommunicera; kommunikationssvårigheter; bildbaserad; AKK-strategi; partnerberoende kommunikatör; självständig kommunikatör; lågteknologisk AKK; högteknologisk AKK;

    Sammanfattning : Personer med afasi lider ofta av sina språkliga svårigheter och upplever dem som ett allvarligt problem. När förmågan till effektiv kommunikation genom talat språk inte räcker till kan ett Alternativt och Kompletterande Kommunikationssätt (AKK) behövas. LÄS MER

  2. 2. Walking the Tightrope - An exploratory study of how Stockholm-based social enterprises manage the dilemma of embeddedness and disembeddedness

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna Lena Hügel; Erika Ni; [2018]
    Nyckelord :social entrepreneurship; embeddedness; dilemma of embeddedness and disembeddedness; social networks;

    Sammanfattning : Social entrepreneurship is a rising field of research and, in practice, a concept that bridges the public and private sector to offer solutions to social crises. With this thesis, we aim to contribute to the emerging body of literature by applying the concept of embeddedness to social entrepreneurship and investigating the dilemma of embeddedness and disembeddedness. LÄS MER

  3. 3. Consumers' Perception of Responsible Consumption in Sweden

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emelie Albertsson; [2018]
    Nyckelord :environmental sustainability; perception; Corporate Social Responsibility; responsible consumption;

    Sammanfattning : This thesis empirically examines consumers' perception of environmentally friendly products in Sweden. The study is based on survey responses from private consumers from the retail industry (supermarkets) and the electricity industry (electricity companies selling to private consumers). LÄS MER

  4. 4. Who is your partner? Knowledge transfer between a large firm and a start-up

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hannah Molin; Patrik Ujlaki; [2018]
    Nyckelord :Knowledge transfer; Inter-organizational dynamics; Absorptive capacity; Large firm; Start-up;

    Sammanfattning : As cooperative agreements between larger firms and start-ups continue to surge in the era of digitalization, the knowledge transfer between two such parties become increasingly important to understand. This thesis aims to shed light on how the inter-organizational dynamics between a large firm and a start-up affect knowledge transfer in the context of digitalization, covering power relations, trust and risk, structures and mechanisms, and finally social ties. LÄS MER

  5. 5. Vad består content marketing av och dess kännetecken? : En studie av sex företag

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridik

    Författare :Katarina Ikonen; [2018]
    Nyckelord :Brand; equity; autencitet and emotions.; Varumärke; värde; autencitet och känslor.;

    Sammanfattning : Content marketing kännetecknar ett värdeerbjudande där budskapet är personligt som stärker mottagarens livsstil genom en berättelse som är trovärdig och autentisk, som skapar värde för mottagaren iform av kunskap och social identitet och utgår från avsändarens värderingar. Content marketing kräver en strategi och långsiktighet som används i egna kanaler iform av artiklar, sociala medier och personliga events. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet strategi.

Din email-adress: