Sökning: "strategisk marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 95 uppsatser innehållade orden strategisk marknadsföring.

  1. 1. #DetGårBraNu$

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jasmina Smajlovic; Maja Wetterlundh; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; word of mouth; Natural Cycles; konsumentperspektiv; organ-isationsperspektiv; Youtube; Social Sciences;

    Sammanfattning : Till följd av utvecklingen av Web 2.0 har konsumenterna fått en större inverkan på varumärkes marknadsföring och har nu möjligheten att integrera med andra konsumenter och marknadsfö-ringens innehåll. Marknadsförare har utvecklat en ny marknadsföringsstrategi med anledningen av den digitala utvecklingen. LÄS MER

  2. 2. En förödande stereotyp eller bara en vanlig man?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hanna Mellin; Alice Eriksson Grönberg; [2018]
    Nyckelord :icke-stereotyp reklam; unga män; maskulinitet; stereotyper; identitet; varumärke; marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärkesassociationer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att öka kunskapen kring hur reklam med icke-stereotypa porträtt av mansrollen upplevs av unga män (16-24 år). Vidare syftar den till att undersöka relationen mellan dessa porträtt och dess avsändare genom att belysa hur varumärket bakom reklamen påverkar upplevelsen. LÄS MER

  3. 3. Självövervakning - det naturliga valet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Källvik; Gabriella Järlström; [2018]
    Nyckelord :Preventivmedel; diskurs; kritisk diskursanalys; digital marknadsföring; marknadskommunikation; marknadsföring; ansvar; Fairclough; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens konkurrenssamhälle behöver företag anpassa sin marknadskommunikation efter samhällets normer, värderingar och diskurser för att uppnå legitimitet på marknaden. Detta gäller även läkemedelsbranschen, som i allt större utsträckning har marknadiserats. LÄS MER

  4. 4. Den berättande reklamen - när känslorna spelar huvudrollen - En kvalitativ studie om användningen av storytelling i reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Nanny Olsson; Julia Lundh Rafstedt; [2018]
    Nyckelord :Storytelling; emotional branding; narrative advertising; narrative features; narrative techniques; narrative analysis; emotions; Volvo; ICA; commercials; Strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Användandet av storytelling i syfte att marknadsföra är allt mer vanligt, trots det finns det fortfarande en brist på information som vägleder företag i hur de kan använda storytelling och vilka tekniker de kan dra nytta av. Därmed syftar denna studie till att analysera hur storytelling kan användas i ett marknadsföringssyfte utifrån två prisbelönta reklamfilmer. LÄS MER

  5. 5. Kultur som strategisk resurs: En kvalitativ studie om kulturella värden i Åhléns digitala reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Olga Kåks Dufvenberg; Anna Juhlin; [2018]
    Nyckelord :kulturella värden; varumärkeskommunikation; reklam; storytelling; socialsemiotik; multimodalitet; representation; normbrytande kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att söka förståelse för hur ett svenskt, kommersiellt företag arbetar strategiskt kommunikativt med kulturella värden i sin digitala marknadsföring, och därigenom bidra med utökad förståelse inom forskningsfältet strategisk kommunikation. Det finns begränsat med forskning som har undersökt kulturella värden i reklam. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet strategisk marknadsföring.

Din email-adress: